Avatar billede tChristiansen Nybegynder
24. maj 2012 - 10:47 Der er 3 kommentarer

Problem med lyd i headset/højtalere.

Hej alle :)

Jeg er den lykkelige ejer af et skønt headset fra SteelSeries.
I langtid har jeg måtte nøjes med mine ear-plugs fra min iPhone og mikrofonen i min laptop.

Anyway - Jeg har altid brugt Skype, men følte lidt det var for meget til mig og gutterne når vi spiller WoW, D3 eller lignende.

Mit problem går ud på, at efter jeg har anskaffet mig en Mumble 1.2.3 server har jeg haft problemer med lyden i mit headset!

Når Mumble kører, er der lyd i bøfferne fra Mumble og lyden fra spil, musik, chat osv. går ud gennem højtalerne i min laptop.
Jeg har søgt lidt og fandt frem til at man skulle sætte sit headset til "default" men det hjælper ikke en disse.

Jeg har prøvet i Mumble at sætte mit headset til standard lyd-enhed så al lyd skulle gå igennem mit headset, men straks når jeg åbner det ryger lyden atter igen ud gennem højtalerne.

Hvad søren kan man gøre her?

På forhånd tak!
Avatar billede pstidsen Novice
24. maj 2012 - 14:49 #1
Når headsetet er sat i og du trykker på lydikonet nede i højre hjørne kan du så både se headsetet og højtalerne?

Er Skype det eneste program der sender lyd ud i højtaleren? Hvis ja så tryk på lydindstillingerne under opkald.
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
24. maj 2012 - 14:53 #2
Hej!

Når mit headset er sat i, kan jeg se både headset og højtalere, ja.

Faktisk er det ikke Skype som laver balladen, det er mit andet snakke-program som hedder "Mumble".

Når jeg bruger Skype kan jeg godt høre musik og snakke samtidig f.eks.
Avatar billede pstidsen Novice
24. maj 2012 - 16:21 #3
Kontrolpanel\Hardware og lyd og klik "Lyd". Er det rigtige 'Standard'?