Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
22. maj 2012 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min processorkræft bliver drænet kraftigt

Jeg har haft et problem i ca. 9 dage... Min computer er begyndt at køre MEGET langsomt.
Jeg kører windows 7 32-bit på min computer.
Min computer er ikke den nyeste.. den er snart 3 år gammel, men alligevel kunne den godt køre over 3 gange hurtigere før problemet kom.
Når jeg bruger process-explorer kan jeg se at google chrome tager et pænt stykke af kræften... Men min "system idle process" tager over 30%! Før i tiden tog den ikke engang 5%...
Mine ram bliver også drænet. Den bruger omkring 1,6 GB mere end normalt.
Når jeg bare har google chrome og skype åbent, bruger den over 50% af min CPU-kræft.
Min processor er en intel dual core 2,8GHz.
og jeg har omkring 4GB ram.
Min eksterne harddisk er også begyndt at miste plads... Ligepludseligt forsvandt der omkring 60GB på den...
På min interne harddisk mistede jeg for noget tid siden, 20GB...
Jeg er ikke sikker. Men jeg har en mistanke om at min computer er en "zombie computer", hvilket jeg er bange for at den er.
Hvis et botnet er tilfældet, hvordan kommer jeg så ud af det igen?...

Og jeg køber ikke bare en ny computer nu her... Jeg kan ikke finde nogle der er gode nok, til en rimelig pris... og desuden vil jeg heller ikke have en ny computer nu, med mindre det er højst nødvendigt.

Det er så slemt at jeg ikke engang kan køre minecraft...!!!

Jeg har også haft et problem, med at jeg ikke kunne blive registreret på netværket... måske det også har noget med det at gøre.

Jeg har prøvet at køre systemgendannelsen, diskdefragmentering og et scan fra antivirus-programmet. Men der skete intet... selv gendannelsen hjalp ikke.

Når jeg kører DXDIAG skriver den at jeg har følgende hardware, i min computer:

  Operating System: Windows 7 Home Premium 32-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120330-1504)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: System manufacturer
      System Model: P5QL PRO
              BIOS: BIOS Date: 11/28/08 17:25:18 Ver: 08.00.14
          Processor: I/T
            Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3328MB RAM
          Page File: 1902MB used, 4750MB available

Håber I vil og kan hjælpe. og tak for hjælpen på forhånd :/
Avatar billede Broxigar Praktikant
22. maj 2012 - 15:10 #1
Hej Mikkel.

Det kan sagtens være at du har fået noget snavs på computeren.

Det første du skal gøre, er at lave en backup af alt vigtigt, så som dokumenter, music og andet som ikke bare kan downloades igen.
Hvis du bruger Outlook så husk også at lave backup af mails.

Herefter bør du hente og brænde en CD med Hiren's BootCD eller en anden live-disk som kan lave virusscan, således at du kan få scannet og renset dine eksterne medier såsom harddiske og usb penne.

Når dette er gjort, så bør du formatere og geninstallere Windows for at være sikker på at der ikke er nogle skjulte trojanere eller malware som kan gendanne sig selv.

Hvis der er noget af dette du er i tvivl om, eller har brug for hjælp med, så kan du bare hive fat i mig.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
22. maj 2012 - 15:26 #2
tak for hjælpen :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. maj 2012 - 23:49 #3
Ehh, System Idle processen er sådan set den processorkraft du har til rådighed, så at den er på 30% i dag mod 5% førhen er faktisk en god ting.