Avatar billede Jakie Juniormester
20. maj 2012 - 00:21 Der er 1 løsning

BrowserSpil - grafik - kampsimulator - actionscripts

Hej.

For at udforske nye områder - områder som jeg ikke kender programmeringsmæssigt har jeg valgt at jeg vil lave et browserspil(det er ikke meningen, at det skal komme ud - bare et projekt som man kan øve på og derved få større viden og erfaring).

Jeg har tænkt mig at bygge det op følgende:
Interface: html, css (og et sprog som jeg spørger om)
Server: php
Database: Mysql

Men jeg tænker så, at jeg ikke kun kan lave en kamp-simulator eller andet program som skal være i action med css - man kan dog godt med html5(men det kender jeg ikke så meget til).

Udseendet skal være i 3d(eller noget lignende) og skal rykke sig rundt efter givende variabler. Det kunne fx være 3d fodboldkamp eller en station-editor eller en kriger, som kæmper imod et uhyre.

Så hvad kan jeg lave disse actionscript i(eller hvad man skal kalde dem)? Actionscriptet skal selvfølgelig opføre sig under nogle variabler, som bliver udhentet fra databasen.

Jeg har også et spørgsmål til cronjobs og et kalendersystem.
- Hvad skal man tage stilling til, når man laver et cronjob - nogle smarte ting at gøre?
- Hvordan skal jeg bære mig ad med at lave et kalender-system - for hvert 4. år er der jo en dag mere? evt. er der nogle ting man skal huske i forhold til databasen?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Jakie Juniormester
22. maj 2012 - 09:34 #1
lukker