Avatar billede DanielUH Novice
17. maj 2012 - 21:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mac book pro - helt død

Hej...
Jeg tændte min computer i morges (macBook pro) uden at den var tilknyttet en strømkilde. Jeg var derefter væk i en times tid, så da min computer har et dårligt batteri, var den slukket da jeg kom tilbage. Dette er sket før, og de gange har jeg tilsluttet den til strøm og givet den 20 minutters tid, hvorefter den starter igen.
Problemet er, at det gør den bare ikke nu. Den er helt død. Der er absolut ingen reaktion, når jeg trykker på start-knappen. Er der nogle, som har en idé om, hvor problemet er og om man kan gøre noget?

På forhånd tak.
/Hilsen D
Avatar billede DanielUH Novice
17. maj 2012 - 22:06 #1
PS: Der er grønt lys i opladerdioden og når man tjekker batteriniveauet på siden, viser den helt fuldt batteri. Håber der er nogen, som kan hjælpe.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. maj 2012 - 22:23 #2
Plejer der at være lyd på når du starter den ?
-eller er der skruet helt ned - så du ikke kan høre start-lyden ?

Hvis ja og du bare ikke kan høre nogen start-lyd:
-pil batteriet ud. Sæt det straks i og forsøg igen.

Hvis nej. Det sker intet:
-start. Vent et par minutter eller tre - skru op for lysstyrken på skærmen (F2)
Det kan jo være, at du har "kommet til" at skrue ned for lysstyrken. Det er sket for mig et par gange (eller også er det nisserne inde i Mac'en)

PS: tjek lige med en kollega/kammerat/kone/veninde, at det ikke er din lader den er gal med. Lån en lader. Lån evt et andet batteri, hvis det er muligt.

Virker det stadig ikke - er bundkortet eller måske dit grafikkort dødt. Du kan søge på Apple på din model - der kan være ærgelser ved din models grafikkort (f.eks 17" - Model Number: A1229 - grafikkort dør)

Skriv igen, når du har prøvet dig lidt frem....
Avatar billede DanielUH Novice
17. maj 2012 - 22:34 #3
Tak for svar...
Jeg har prøvet det med batteriet nogle gange - men tilsyneladende er den fuldstændig død.
Jeg vil i morgen prøve med en andens batteri og oplader.
(Hvis der er noget galt, så håber jeg godt nok ikke det harddisken!)

Men jeg vender tilbage imorgen, hvis jeg ikke har fundet løsningen.

D.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. maj 2012 - 22:48 #4
Her er der et problem magen til....måske!

http://www.ifixit.com/Answers/View/55267/Will+not+boot,+no+startup+sound,+dead+but+charges+battery
Avatar billede DanielUH Novice
18. maj 2012 - 00:34 #5
Jeg har prøvet at sidde og eksperimentere, desværre uden held :(
Tror jeg forstod ovenstående link rigtig, men der skete stadig intet.
Måske jeg kigger forbi en mac-forhandler imorgen. De plejer at være rimelig hjælpsomme i Eplehuset! Krydser bare fingre for, at min harddisc ikke er røget. Men tak for hjælpen.
/D
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. maj 2012 - 08:47 #6
Det var såmænd så lidt.

Håber du klarer skærene :-)