Avatar billede soga Praktikant
17. maj 2012 - 20:26 Der er 5 kommentarer

Stofa, kører elendigt

Hey,

Vi bor 3 drenge i en lejlighed et par drenge sammen i ørestaden på amager, og har haft stofa-kabel internet i en måneds tid.

Vi kører med kabel til vores 3 stationære.

Det har kørt elendigt, vi kan ikke være mange på samtidig og har svært ved at oprette nye forbindelser til nye ip'er.

Samtidig med at skype og PokerStars kører, kan vi ikke oprette forbindelse til facebook, google etc.

På samme tid kan vi ikke forbinde til PokerStars på en anden computer.

Vi har haft ringet til supporten 15+ gange, hvor man får de samme std. svar, de har dog prøvet forskellige ting inde fra deres central uden held - men vi er kommet frem til at de skal sende os en ny router - som vi har ventet 2 uger på nu.

Er der nogen som der har en ide om hvorfor det kører så ustabilt som det gør? Altså, det går aldrig ned hvis man sidder og spiller et spil, spiller poker eller er på skype - men man kan ikke forbinde til nye ip'er ret ofte, uden at genstarte routeren og deaktivere og aktivere ens netkort.

Det er ret vigtigt for os at vores internet kører stabilt, da vi spiller poker som en levevej 2 af os, hvad kan folk anbefale? Vi havde også problemer med YouSee da vi boede i København K, hvor det gik helt ned et par gange om måneden - altså ikke samme slags problemer som her.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2012 - 21:28 #1
Det udstyr i har modtaget fra stofa, er det en router + modem i samme enhed eller er der 1 modem og 1 router?

Mulighed 1 har kabel fra væggen (tlf stik&/antenne stik i sig + lan portene) mens løsning 2 har 2 enheder.
Avatar billede soga Praktikant
17. maj 2012 - 21:35 #2
Der er en router og modem i samme enhed :)

det er en thomson en router+modem.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2012 - 21:53 #3
#2 Kontakt Stofa og hør om i ikke kan få et modem i stedet for.. Hvis i kan følgende så skal i investere i en router (Nævn et beløb og ikke være for grådig, billigt er ikke nødvendigvis mest optimale, hvilket i nok har oplevet med følgende)

Hvis i ikke kan følgende så skal i ud og investere i en switch/hub (Men jeg ved ikke om det gør en forskel, for al data går fortsat igennem nuværende enhed, eneste forskel er at der så kun bliver brugt 1 lan port på enheden frem for 3..
Avatar billede soga Praktikant
17. maj 2012 - 23:04 #4
Kunne være en god idé,

Jeg har lagt mærke til at problemet også ofte opstår når vi har et torrent program åben(uTorrent etc.) selvom man kun har 4-5 torrents åbne.

Men prøver at ringe til dem imorgen, og fortælle dem at vi overvejer  at skifte internet udbyder da vi har haft så mange problemer med dem indenfor så kort tid, og at det bare ikke er godt nok.. Kan være de forhøjer deres service lidt overfor os så :)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. maj 2012 - 12:31 #5
#4 mht torrents, så er det nok en af de nemmeste måder at belaste et netværk. Du skal ikke se på 4 torrents som 4 ting kun, de 4 torrents har nok ca til sammen 20 - 200 forbindelser fra jeres hjem, det kan sådan en router i har fra Stofa slet ikke håndtere.. og kan andre billige routere oftest heller ikke.

Du skal nok hentyde til deres modem/router at det er den der er problemet og hvis de mener det bestemt ikke er enheden det er galt med, så bed dem om at sende et modem så du kan afprøve, garanterer dig at det kommer til og køre bedre uden deres fremtids løsninger, savner engang imellem de dage hvor kunden KUN fik et modem..