Avatar billede vision-jsp Nybegynder
08. august 2001 - 10:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mailbox opsætning i Outlook

Hej

Jeg har haft dette spørgsmål ovre i afdelingen for E-mail, men var ikke helt tilfreds (det var OK, men jeg vil gerne lave det lidt mere elegant). Er nogen hajer her?

Vi kører Exchange 5.5 og Outlook 2000. Nu er der imidlertid det lille problem, at hvis forskellige personer logger på den samme pc, ja så har den ikke altid den rette \"postkasse\" i \"Kontrolpanel->mail>exchange server->properties...\".

Hvordan kan man få systemet til at smide logonbrugeren ind i disse settings automatisk eller alternatitvt kode en lille VB som ændrer denne indstilling???

Jakob
Avatar billede fodnus Nybegynder
08. august 2001 - 10:10 #1
Hvad med at lave et logonscript som henter netop deres indstillinger
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
08. august 2001 - 10:12 #2
Jo gerne, men nu er jeg bare ikke den store logonscript specialist...
Avatar billede fodnus Nybegynder
08. august 2001 - 10:17 #3
De personlige indstillinger skal ligge på serveren, og gør du det kan det nemt lade sig gøre selvom man ikke er specialist
Avatar billede dalle777 Nybegynder
08. august 2001 - 10:21 #4
Det er jo bare to kontier der skal oprettes
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
08. august 2001 - 10:29 #5
Øhhh...
Avatar billede fodnus Nybegynder
08. august 2001 - 10:36 #6
Har du netværk eller er det en pc
Avatar billede cre Nybegynder
08. august 2001 - 10:38 #7
Du skriver at personerne logger sig på pc\'en - er det en server de validerer sig op mod eller er det \"bare\" en delt 98 pc ? - hvis de validerer sig op mod en server har de også en profil, og hvis mailkontoen er sat op i den profil, så er det irellevant hvad kontoen siger i kontrolpanelet.
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
08. august 2001 - 10:48 #8
Brugerne logger sig på en NT 4.0 server (SBS).

Der står ikke noget i \"User profile path\", men det er måske det der er galt??. Hvordan opbygger man en sådan profil?
Avatar billede fodnus Nybegynder
08. august 2001 - 10:53 #9
Det gøres på serveren i Adminstration
Avatar billede cre Nybegynder
08. august 2001 - 11:05 #10
Du skal i Usermanageren på serveren, uder \"user profile path\" angive hvor du vil gemme deres profiler.
eks.
\\\\server01\\profiler\\%username%
Det forudsætter dog at du har sharet et katalog på serveren ved navn profiler.
%username% sørger for at selv skrive det username som accounten har. - sparer tid :O)
Avatar billede cre Nybegynder
08. august 2001 - 11:10 #11
Skal du bruge private mapper og privat adressekartotek ?? - hvis ja, så er det en fordel at tildele sine bruger deres eget private drev, hvor du kan placere pst og pab filerne. Så har du altid dem tilgængelige ligegyldig på hvilken pc du logger på i firmaet. ellers er det kun de ting der ligger under \"outlook idag\" - indbakke, kalender, journal osv. der flytter med rundt, da de ting \"fysisk\" er på exchangeserveren.
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
08. august 2001 - 11:23 #12
Aha nu er de måske noget som begynder at dæmre...

Dvs. at det eneste som jeg gør er at oprette et bibliotek til profilerne samt angiver dette i user-manager. Dette \"overruler\" så profilerne på 98 maskinen og lagrer det på serveren i stedet. Jeg skal alstå ikke definere indstillingerne på forhånd pr. bruger. Har jeg misforstået eller hva?
Avatar billede cre Nybegynder
08. august 2001 - 11:41 #13
hvis du logger op mod en ntserver som validerer dig som bruger på netværket, så vil den bruge den profil der ligger på serveren.
Du skal dog stadig indstille brugerens outlook konto. Men har du først gjort det een gang og gemt profilen, så husker den det til næste gang, uafhængigt af hvilken pc du fysisk logger på.
- den lægger også en lokal profil, men det er ikke den den default tager.
Avatar billede cre Nybegynder
08. august 2001 - 11:59 #14
tak :O) - god arbejdslyst.