Avatar billede bobmarly Nybegynder
13. maj 2012 - 13:03 Der er 16 kommentarer

antivirus program

hey jeg mangler et godt antivirus program til min stationær pc. men jeg kender ikke så meget til det/dem. har hørt at ACG er ret godt. men kender ikke rigtigt andre.
jeg vil helst have at det holde mere end 1 år. det skal ikke koste alt for meget! og det skal virke godt! ;)

jeg håber i kan hjælpe mig.
på forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 13:13 #1
Til normalt brug er der typsk en 3-4 stykker man snakker om.
AVG
Avast
MSE (Microsoft security Essentials
Avira.
Alle disse er gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 13:16 #2
Bruger selv AVG på begge mine pc'ere
Den ene i en pro udgave og den anden som freeware version.
Der kører en anden tråd om det her:
http://www.eksperten.dk/spm/962518#reply_7941374
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 13:18 #3
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2012 - 13:24 #4
det skal ikke koste alt for meget!
Hvad vil det sige? De fleste kende antivirusprogrammer koster jo cirka det samme.

Det vigtigste når man surfer på nettet er at have hovedet med sig. Ellers hjælper antivirusprogrammer ikke så meget. Hvis man har hovedet med sig så kan du nok godt nøjes med et gratis antivirusprogram. Her er en dugfrisk test: http://www.pcworld.dk/art/216647/stortest-her-er-de-bedste-gratis-antivirus-programmer

Husk også programmet Malwarebytes der er det bedste til at finde dag-0 malware.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 13:33 #5
Jeg er enig i #4.
Har faktisk Malwarebytes som købeversion, som er et fantastisk godt værktøj. For sølle 150 kr kan dette erhverves med livstids licens. En god investering synes jeg
Avatar billede pstidsen Novice
13. maj 2012 - 13:36 #6
Hvad får man for de 150? :o
Avatar billede bobmarly Nybegynder
13. maj 2012 - 13:58 #7
okay mange tak jeg kigger lidt på det! :D
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 14:20 #8
Du får et program der kører real time og blokerer for internetsider man ikke skal bevæge sig ind på, samt at det effektivt scanner de filer du downloader for malware medens du gør det.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2012 - 14:41 #9
Jeg anede ikke at Malwarebyte pro var så billig. Nu har jeg også købt den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2012 - 15:23 #10
Set før så skriver det lige igen:
Malwarebytes er ikke et antivirus program. Det kører ved siden af dit antivirus, og giver dermed optimal beskyttelse.
Men husk den sunde fornuft!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2012 - 15:24 #11
#10 var til bobmarly :)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2012 - 15:38 #12
Godt input lige at sikre en forståelse af forskellen mellem Antivirus og Antimalware.
Det svinger jo noget med hvem der topper på Antiviruslisten, men et program som Avast antivirus har længe ligget blandt de bedste.
http://www.avast.com/free-antivirus-download
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2012 - 15:43 #13
#9 opdagede det også ved et tilfælde og fik det med det samme.
#10 Enig. Men det er et fantastisk supplement til antivirusprogrammet som set i nogle tilfælde ikke er så gode til at fange malware.
Og ja den sunde fornuft det skal man altid bruge.Man kan ikke 100 % gardere sig.
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. maj 2012 - 22:28 #14
Antivirus, hmmmmmm ved snart ikke jeg er efterhånden blevet lidt træt af det;O).

Ej jeg har oprette en maskine i vmware workstation, på denne surfer jeg installer programmer osv. i mit arbejde er der mange små værktøjer der skal testes, før de tages i drift.

Derfor er det altså rart at have en maskine i vmware man kan fuc** godt og grundig op. Når jeg har testet i vmware kan det smides på min "fysiske pc". Fordelen ved at bruge en vmware maskine er man behøver altså ikke tænke alt for meget på sikkerhed. der med ikke sagt du ikke skal have antivirus på din pc. Selv køre jeg med MSE (Microsoft security Essentials) lever i den tro det giver en ok beskyttelse men hvem ved. Har set virksomheds pc´er med symantec endpoint protection blive smasket til med alt muligt godt for nettet.

pointe du kan beskytte dig herfra og til månen, men hvis du ikke bruger hovedet når du surfter osv, så kan du blive ramt alligevel.

mvh
helt83
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 00:02 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2012 - 08:54 #16
Kan vi få en tilbagemelding?