Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2012 - 16:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vedligeholdelsesværktøjer

Jeg bruger CCleaner,Auslogics, derudover burger jeg /sfc scannow og checkdsk /p /r, er der andre værktøjer man kan bruge til at holde Windows ved lige?
Avatar billede chalde Seniormester
11. maj 2012 - 18:29 #1
Tja, personligt får min bare en omgang whipe når den føles sløv. Ca. en gang om året. Så er det som regel også på tide, at få ryddet ud i hvad der nu ligger af diverse ting og sager, samt få revideret dens rolle.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2012 - 18:50 #2
Hvad mener du med en omgang Whiper?

Fortmatere du det hele og starter forfra eller hvordan?
Avatar billede chalde Seniormester
11. maj 2012 - 19:04 #3
Jeps, den bliver whipet (formateret) og geninstalleret.
Tager små 2 timers tid og så er den frisk igen, og der er blevet ryddet ud af diverse gammelt skrammel.
Gider ikke bruge tid undervejs på at holde den ved lige, blot for at få en lille smule forøgelse jeg alligevel ikke lægger mærke til. Opdateringer m.m. vedligeholdes naturligvis, men det er så også det.
Først når jeg får en markant og mærkbar ydelsesforringelse gør jeg noget ved det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 19:55 #4
#3
Har du hørt om image?

Så er man oppe at køre efter 20 min.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 19:57 #5
#4 var lige off topic og blev sendt for tidligt.

Jeg bruger det indbyggede defragmentering, da den gør det lige så godt som andre 3. parts programmer.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. maj 2012 - 20:28 #6
Sån et program som Malwarebytes Anti-Malware er også et meget god program, at have (har det selv). Det koster 140,- for en evighedslicens !

http://spywarefri-shop.dk/antivirus/malwarebytes-anti-malware.html
Avatar billede chalde Seniormester
11. maj 2012 - 20:31 #7
#4 Jeps, og jeps, og nej ikke noget jeg er interesseret i.
Den kører fint unattended -> update -> nyeste drivers -> ninite -> scripts.
Alt i alt bruger jeg ikke meget mere end 10min foran den, for at gøre ting jeg alligevel skulle gøre med et image.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 20:33 #8
Enig med #6 og forveksl det nu ikke med den gratis version. Her kan du se forskellen: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Malwarebytes Anti-Malware kan sagtens køre sammen med dit antivirus program.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2012 - 20:34 #9
#4 Ja så er det da nemmere at lave en formatering, updates, drivers, og så lave et image. Og når systemet så har behov for en formatering så gendanner man bare med det image man lavede og så er systemet "friskt" igen. Klart også det jeg har tænkt mig at gøre.

Den indbyggede diskdefragmentering, har du testet den vs. auslogics? Fordi auslogics tilbyder mulighed for defragmentering + optimering, det er jeg ikke sikker på at Windows egen gør.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. maj 2012 - 20:38 #10
...lige en anden ting, du har endlig også mange spørgsmål åbne kan jeg se: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hardwareguy15

dem synes jeg også du skal lidt styr på...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 20:41 #11
#9
Godt spørgsmål!
Har endnu ikke prøvet Auslogics.
Det er nu installeret og påstår jeg har 8907 problemer der skal rettes...
Jeg kører lige mine standard programmer, og tjekker så med Auslogics igen bagefter... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 22:00 #12
#11 fortsat:
Efter windows defrag:
1214 problemer.
Heraf:
registreringsdatabasefejl: 604 (før 812)
Junkfiler: 512 (før 522)
Ingen diskfejl
Fragmenterede filer: 71 (før 7573)

Konklusion:
Fragmentering er lige så god med Windows egen. 71 fragmenterede filer er intet, når der er +134.000 filer.
Diskoprydningen er muligvis bedre mht. registreringsdatabasefejl og junkfiler, men det kan også have noget at gøre med hvordan CCleaner er sat op, da det var dette program jeg brugte til at rydde op med.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2012 - 22:11 #13
Så kan man lige så godt beholde Windows egen... gider ikke og ligge og downloade en masse programmer hvis dem som er indbygget i Windows fungere lige så godt..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2012 - 22:12 #14
Men jeg har ikke prøvet windows egen defragmenteringsprogram, men hvis det er lige så godt så kan man lige så godt bruge det.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
12. maj 2012 - 18:43 #15
Defragmentering.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2012 - 13:46 #16
#15 Det bruger jeg allerede (auslogics)

johnstigers syntes du at du kan mærke forskel på auslogics og windows egen når du brguer defragmentering + optimering med auslogics?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2012 - 14:52 #17
For at sige det rent ud: ikke en skid!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2012 - 16:10 #18
Jeg prøver lige windows egen defragmenting så..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. juni 2012 - 23:25 #19
Jeg syntes ikke umiddelbart at auslogics gør den store forskel.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2012 - 11:35 #20
Nu har jeg rodet lidt rundt med det og Windows defragmentering + diskoprydning virker ganske udmærket...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2012 - 11:25 #21
Windows defrag + diskoprydning virker lige så godt, så jeg gider ikke at bruge tid på at downloade 3 parts programmer. Johnstigers smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. juli 2012 - 19:47 #22
Lukkes..