Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
11. maj 2012 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til 'Funktion til sidste opdaterede cell'

Jeg har en lang talrække som en gang imellem ændrer sig.

Det kunne være 1,5,3,6,7.

Mit output fra den funktion jeg ønsker er at den sidste værdi som ændrer vil jeg gerne have i en celle.

Altså hvis den sidste værdi der bliver indskrevet i min talrække er 7, ja så skal min funktion sige '7'.

Det skal helst være en funktion, ikke er VBA kode.

Jeg håber mit spørgsmål giver mening, eller skyder i bare løs. Jeg opdaterer med et minuts varsel i dag - det er en arbejdsopgave (som selvfølgelig er mere kompleks), men hvor denne funktion er nøglen.

Mange tak på forhånd!
11. maj 2012 - 11:07 #1
Hvor findes talrækken?
I en enkelt celle, som vist - eller....?

Prøv at beskrive lidt mere uddybende, hvad det er, du ønsker.
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
11. maj 2012 - 11:29 #2
Talrækken findes i en kolonne:

F.eks:

A1: 5
A2: 7
A3: 3

Disse tal er en sum af nogle forskellige udregninger. Når de udregninger bliver ændret sker der f.eks. i ændring i celle A2.

Celleværdien af den sidst ændrede celle er den jeg gerne vil have outputtet af (i en anden celle i et andet ark). Her vil jeg så gerne have an funktion der siger =Den Sidste ændrede værdi fra A1:A3.

Der er tale om en den absolutte værdi. Så hvis A2 skifter fra 7 til 9. Ja så skal outputtet af værdien være 9.

Håber du kan hjælpe :)
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
11. maj 2012 - 12:47 #3
Jeg giver gerne en lille pengepræmie for et svar - hvis det altså er lovligt :)

Ellers beklager jeg.
Avatar billede sociolingvistik Nybegynder
26. maj 2012 - 18:46 #4
...