Avatar billede gsa Nybegynder
10. maj 2012 - 21:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Resolve Host

Hej, jeg har et lille problem med at finde en måde at logge en brugers hostname korrekt hver gang. Jeg bruger i mit php script følgende funktion:

$Host = gethostbyaddr($IP);

Det virker fint 9 ud af 10 gange, men ca. hver 10. gang logger den kun med landekoden f.eks. US for en host i USA.

Hvor ligger problemet? Det er jo en indbygget funktion i php? Men hvor er databasen den kigger i fysisk placeret? Jeg tænker at den kan opdateres? Eller er der tale om en speciel form for "privacy" fra ISP'en?

Grunden til det er at jeg har problemer med at holde dårlige brugere væk fra min server, når jeg banner en IP skifter de den bare, så jeg vil hellere banne deres host addresse i stedet for. Eller dele af den for et range-ban.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. maj 2012 - 00:11 #1
Mit gæt er at den simpelthen laver et DNS-opslag på nettet for en reverse-IP record, så det er ikke en database du som sådan kan opdatere.

Ang. ideen med at banne per hostname i stedet for IP er sådan set ikke særlig god.
Skifter man IP-adressen, så skifter man nemlig også hostnamet.

Man kan så banne hele domænenavnet, men hvis det er en udbyder, så ryger alle brugerne hos den udbyder og er det ikke en udbyder, så har brugeren nok fuld adgang til skifte hostname.
Avatar billede gsa Nybegynder
09. august 2012 - 08:29 #2
lukker lige tråden :-)