Avatar billede brink99 Nybegynder
10. maj 2012 - 09:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Joomla hjælp

Hej Eksperter

Jeg er ved at bygge et website i Joomla, og er stødt ind i et design problem.

Logoet på min hjemmeside skal rykkes helt op så der ikke er mellemrum mellem browseren og logoet.

Er der en let måde at gøre dette på?

Hjemmesidekan ses her www.b-grafik.dk

Jeg har ikke meget programmeringserfaring, men har dog en grundlægende forståelse, så hvis det kræver programmering kan det god være det skal skæres ud i pap.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Mikael
B-Grafik
10. maj 2012 - 10:28 #1
Ved at kikke på den side du viser ved hjælp af Firebug konstaterer jeg følgende:

Selve logoen er en image med title "B-Grafik Logo".

Den sidder i en <p> med en margin på 12px.  Det er fastlagt i template.css line 624 i .art-blockcontent-body p.

Det sidder, igen, inden i <div class="art-blockcontent-body med en padding på 5px, template.css line 605.

Og det sidder alt sammen i en <div class="art-block" med en margin p[ 10px, template.css linje 552.

Hvis du kan finde og fjerne alle disse, så kommer logoet helt i top.
Avatar billede brink99 Nybegynder
10. maj 2012 - 20:07 #2
cool... jeg vil fluks kikke på det.

Safari med firebug?
10. maj 2012 - 20:45 #3
Firefox med firebug.  Jeg ved ikke, om andre browsere har noget lignende.  Der var en der for en måneds tid siden var venlig nok til at vise mig firebug, og den har siden været mig til stor nytte (og, måske, også dig til nytte.)
Avatar billede brink99 Nybegynder
11. maj 2012 - 07:57 #4
Det virkede.... tak for den hurtige hjælp... prøvede Fierbug for at se om jeg kunne finde ud af det, og det ser ud til at virke perfekt. skal nok bruge lidt mere tid på det for at finde ud af nøjagtigt hvordan det virker.

Tak for hjælpen vel fortjente point er på vej i din retning.

/Brink
Avatar billede brink99 Nybegynder
11. maj 2012 - 07:57 #5
Point