Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
09. maj 2012 - 00:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

JScript fejlmeddelelse - Win7 og IE 9

Hej alle,

Når jeg går ind på fx Nordeas netbank og vil logge på via NemID, får jeg følgende fejlmeddelelse to gange lige efter hinanden: "Der opstod en Microsoft JScript kompilerings..." -fejl skal der nok stå". Når jeg har klikket "OK" på disse to fejlmeddelser kommer jeg fint frem til NemID login-vinduet.

Styresystemet er Windows 7 og det er opdateret. Selvom JScript står for JavaScript, så har dette jf. java.com intet med java at gøre. Alligevel vil jeg lige nævne, at jeg kører version 7 update 4 af java. Browseren er IE 9.

Pudsigt nok får jeg den samme fejlmeddelse, når jeg går ind på java.com for at tjekke min java-version. Ligeledes kan jeg her komme videre, når jeg har klikket "OK" på fejlmeddelelsen (to gange).

Jeg har googlet fejlen og har indtil videre kun fundet frem til, at andre har fejlen, men ingen kan finde en løsning - angiveligt heller ikke Nordeas IT-afdeling...

Jeg håber, en af jer mange kloge hoveder herinde kan hjælpe.

Pft. og mvh.
Hjemmemekkeren.

(PS: Nogle af jer har muligvis fulgt med i de to tråde, som jeg også har kørende herinde vedr. java. Jeg vender tilbage til disse tråde, når jeg har fundet en løsning på ovenstående, idet dette problem er beslægtet med de to andre tråde.)
Avatar billede mireigi Novice
09. maj 2012 - 00:39 #1
Så længe det er en JavaScript, JScript, JS eller anden fejl der ikke er relateret til Java, har du ikke noget at være bekymret for.

Det er ikke noget du som bruger kan ændre på. Det er slet og ret indehaveren af websitet der ikke har udviklet det godt nok.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. maj 2012 - 00:54 #2
Du kan evt. deaktivere scriptfejlfinding i Internet Explorer, så er du fri for at klikke OK de to gange: http://support.microsoft.com/kb/308260/da
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
10. maj 2012 - 21:39 #3
Hej mireigi og vejmand,

Tak for jeres kommentarer, som desværre ikke har afhjulpet fejlen. Et par bemærkninger til jeres kommentarer:

Til #1: Godt at vide, at jeg ikke har noget at være bekymret om (sikkerhedsmæssigt, antager jeg, du mener). Selvom Nordea jo er en relativt stor butik, så kan det måske nok forstås, at der kan være enkelte bugs i deres kode. Men at der skulle være bugs i koderne hos java.com, har jeg svært ved at tro, kan være rigtigt.

Til #2: Script-fejlfinding er deaktiveret default i IE 9 (default flueben i "Deaktiver script-fejlfinding (Internet Explorer)"). For at være helt sikker, prøvede jeg at fjerne dette flueben, genstarte browseren og tjekke Nordeas netbank. Ingen forskel, samme fejlmeddelelse. Jeg prøvede også begge positioner på fluebenet i "Vis en meddelselse om hver scriptfejl". Igen forskel.

Så altså; jeg står stadig tilbage med 2 x samme fejlmeddelelse, hver gang jeg logger ind på Nordeas netbank via NemID...

Mvh.
Hjemmemekkeren.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. maj 2012 - 21:54 #4
Har du tilføjet netbanken til "Pålidelige websteder"?
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
11. marts 2014 - 23:01 #5
Ingen af ovenstående kommentarer løste problemet - men 1000 tak for forsøgene! Jeg gav min computer til en (anden) nørd, som fiksede problemet - jeg ved ikke, hvordan.