Avatar billede lisp1205 Nybegynder
08. maj 2012 - 16:24 Der er 7 kommentarer

Excel: indsæt formel virker ikke

Når jeg kopierer en celle (ctrl c) hvor der står en formel i og vil indsætte den i en ny projektmappe indsætter excel kun talværdien fra cellen ind men ikke selve formlen med cellehenvisninger. Funktionen "sæt ind (indsæt formel" er simpelthen ikke tilgængelig.

håber der er nogen der kan hjælpe

vh Lis
Avatar billede lisp1205 Nybegynder
08. maj 2012 - 16:25 #1
p.s jeg kan godt kopierer og indsætte en formel fra ét ark til et andet så længe det er den samme projektmappe. problemet opstår først når jeg åbner en ny projektmappe og vil indsætte formlen i den nye mappe..
Avatar billede store-morten Ekspert
08. maj 2012 - 16:28 #2
Virker det med (ctrl v)?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2012 - 16:48 #3
Prøv dette:

Marker cellen i den projektmappe du vil kopiere formlen fra
Marker formlen i formel-linjen
Ctrl + c
Tryk på ESC
Marker cellen i den projektmappe du vil kopiere formlen til
Ctrl + v
Avatar billede lisp1205 Nybegynder
08. maj 2012 - 16:57 #4
nej det virker ikke.
problemet er at jeg skal kopiere et helt område (en tabel) hvori der står formler med henvisninger til andre celler fra en projektmappe til en ny. men det er som om selve funktion "sæt ind (formel) ikke er tilgængelig???
Avatar billede vejmand Juniormester
08. maj 2012 - 17:20 #5
Og du har prøvet forslaget i #2
Avatar billede jbuur Nybegynder
13. juni 2012 - 09:54 #6
EXCEL, kan pludselig kun indsætte tekst, og ikke formler.

Afinstaller "Skype Click to Call", så er problemet løst.

jb  13-06-2012
Avatar billede store-morten Ekspert
13. juni 2012 - 21:12 #7
Eller:

Afinstaller "Google toolbar" ??