Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 23:44 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

riva tnt2 m64 m/tv-out sucks

Jeg har indstalleret riva tnt2 m64 m/tv-out hvilket fungerede godt....men men men mit tv-out vil ikke som jeg vil.
Når jeg prøver at sætte den på tv så går skærmen i sort (det er kun en gammel 14\") dette kunne jeg for så vidt også leve med imens jeg ser film....men billedet på skærmen er sort/hvid og temmeligt utydeligt.

I min user\'s manual er der et billede hvor man kan sætte \"tv resolution and color depth\" men dette er der ikke på min computer.

Jeg har ellers fulgt denne manual, og sat \"refresh frequency til 75 Herz. prøvet med pal-b og pal-g. sat video output til s-vedio-out

jeg har prøvet med 3 forskellige fjernsyn

jeg indstallerede kortet for en lille uge siden, med hjælp fra eksperten fordi jeg skulle have disablet mit onboard kort, og hentede detonator-driver, men efter jeg idag var ordentligt inde og kigge under indstillinger for kortet viste det sig at jeg manglede 3 faneblade, derfor valgte jeg at indstallere de originale hvorefter jeg havde de 3 faneblade til rådighed.

Jeg kører win 2000 sp2
hjælp mig

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 23:50 #1
Og hvilken detonator skal man vælge:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
07. august 2001 - 23:54 #2
Nå du ser på egenskaber for skærm (kontrolpanelet), kan du så se 2 skærme, hvor begge er tilsluttet (ikke gråtonede)?
Det lyder som om at du har samme indstilling for skærm og tv, du skulle helst have forskellige setup!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. august 2001 - 23:56 #3
Hmm..har selv samme kort - virker upåklageligt, både med farver osv.

Jeg kører med Detonator 3.
Hvordan er PC-TV tilsluttet?
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
07. august 2001 - 23:58 #4
Her kan du se hvilken Driver der anbefales:
http://www.guru3d.com/detonator-dbase/
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. august 2001 - 23:58 #5
i egenskaber for skærm er der kun en:
default monitor on NVIDIA RIVA TNT2 Model 64
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 00:00 #6
pelkjaer......s-video-kabel i \"scart-omformer\"
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:00 #7
pelkjaer>> Hvordan ser det ud hos dig?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. august 2001 - 00:00 #8
Har du ikke noget der hedder \"output device\" i din skærms avancerede indstillinger?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 00:04 #9
\"output device\" = no
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. august 2001 - 00:04 #10
schneidermagic>>Kan ikke huske præcist hvordan, sidder ved min laptop da puteren er til rep.

Men er sikker på at man kan stille på det man skal kunne stille på i \"output device\".
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. august 2001 - 00:06 #11
ericpedersen>>Hvilken driver kører du med? Jeg havde heller ikke fanebladet \"output device\" før jeg opdaterede til Detonater 3.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:07 #12
Nemlig, det virker som om kortet forsøger at vise samme indstillinger på skærm og tv!
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:08 #13
Detonator 3 kommer i mindst 24 versioner...
Der anbefales ver. 12.90
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 00:10 #14
hvor finder jeg den lige.......
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:10 #15
Den indstilling jeg referer til er dog noget indbygget i Win2000 ang. funktioner med flere skærme/tv! Men der kan kommer udvidelser til den med nye drivere.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:11 #16
her: http://www.guru3d.com/download/
prøv evt. flere gange, det kan være svært at komme ind!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 00:13 #17
bemærk venligst at jeg har en oldgammel 14\" skærm og lorte (undskyld sproget) 500 Mhz computer med onboard grafik og lydkort.....en skrabet udgave fra julen
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. august 2001 - 00:14 #18
Eller også på www.nvidia.com
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:14 #19
under \"Download videocard drivers\" - nvidia.... eller Detonator lidt længere nede.
Avatar billede schneider-magic Nybegynder
08. august 2001 - 00:16 #20
Ok, du kunne evt. prøve at hive stikket til skærmen ud!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 00:39 #21
Detonator virker heller ikke
Avatar billede angunnguaq Nybegynder
08. august 2001 - 02:36 #22
Hvordan får man så lige kanter på tv-skærmen???
Avatar billede klatten Nybegynder
08. august 2001 - 11:10 #23
eric-petersen >>>  Jeg anbefalede dig jo i sin tid at købe et Matrox kort til dig TV-out. Nu har du vel sparet 400-500 kr ved at købe et TNT, men så hænger desværre på dårlig billedkvalitet, skæve kanter osv.

Du har 14 dages returret på den slags varer (iflg. købeloven), så jeg vil anbefale dig igen...skift til et ordentlig grafikkort.
Avatar billede dalle777 Nybegynder
08. august 2001 - 11:20 #24
I indstillinger hvor du ser TV og Din PC skærm kan du slå din skærm fra - det skal jeg ved min !!!

Men jeg havde samme problem !!!
Jeg fik at vide at kortet var udsat for stød
Jeg kontaktede forhandler og fik et nyt !!!

Daniel
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. august 2001 - 12:27 #25
klatten....jeg er studerende, og har 4 drenge, nr. 5 på vej....så jeg sparer hvor der spares kan

Dalle777......jeg har ikke nogen muligheder for at slå min skærm fra

schneider-magic....stikket har jeg prøvet, har også prøvet den port der sidder på bundkortet...

har også prøvet at sætte fjernsynet til, og rodet med indstillinger, for at prøve ting som min 14\" skærm ikke kan klare.

Jeg har lavet en opdatering af mit bundkorts bios, samt prøvet at indstallere nogen graffik-drivere til mit bundkort, virkede heller ikke.

Jeg har prøvet at indstallere programmet sandra, for at undersøge mit grafikkort, og alt ser ok ud

Jeg har prøvet med grafikkort-driver fra microsnot\'s hjemmeside, virkede heller ikke.

kom med flere forslag....jeg er løbet tør for gode ideer, sidste chance kunne jeg forestille mig var opgradering af graffikkortets bios.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. august 2001 - 17:06 #26
damm......fandt selv ud af det:
http://www.eksperten.dk/spm/53067

Lidt point for hjælpen