Avatar billede fotografik Nybegynder
07. august 2001 - 22:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan ikke previewe framesider

Hjælp, pludseligt kan jeg ikke se et preview af mine rammesider i browser. Siderne virker heller ikke når jeg gemmer dem og prøver at åbne dem i browser uden om DW ?
Hvad gør jeg/ har jeg gjort forkert ?
Jeg bruger DW4 og Ultradev samt IE 5,5 og Netscape6
Fotografik
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 22:19 #1
Hvilken fejl får du ??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 22:21 #2
Og bruger Dreamweaver (DW) eller Dreamweaver Ultradev (UD) ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 22:21 #3
Og bruger du .......... manglede lige DU :-/
Avatar billede fotografik Nybegynder
07. august 2001 - 22:44 #4
jeg bruger begge to og får fejlen eks fem sider i en side - der ikke kan ses
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 22:49 #5
Så er der noget galt med dine stier til siderne som er i frame settet.

Har du gemt hele framesettet \'File->save all frames\' og husket at uploade alle de sider som bruges i framesettet ?

Har du et link man kunne få lov at se ?
Avatar billede fotografik Nybegynder
07. august 2001 - 22:54 #6
jeg har lige sendt rammesættet til dig på mail til adressen jeg fandt her bojohansen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 23:11 #7
Hvis du åbner itgrafikframes.htm og Window->Frames (Shift+F2)

klikker i det yderste af dit framesets http://bo-johansen.adsl.dk/eksperten/96231/ så kontrollere du selve framesettet.

Hvis du så klikker i topleft framen (billede 2) så er din sti forkert til dit side der skal være der i. Der er nemlig en / foran og det skal der ikke være, for de ligger i samme mappe.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 23:20 #8
http://bo-johansen.adsl.dk/eksperten/96231/itgrafikframes.htm

Ingen problemer her når bare alle stier bliver rettet til.
Avatar billede fotografik Nybegynder
07. august 2001 - 23:31 #9
bojohansen, tak for det.
Men kan du forklare mig hvorfor DW og UD sæter /foran ?
jeg forstår det ikke - kan jeg være kommet til at indstille det forkert ? eller er der noget andet jeg har misset ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 23:35 #10
Hmmmmmmm ikke lige umiddelbart...... måske du har flyttet rundt på filerne, og valgt nej til at Dream. skulle rette linkene for dig ????
Avatar billede fotografik Nybegynder
07. august 2001 - 23:39 #11
Tusinde tak for hjælpen ind til videre Bo, hvis du skulle komme i tanke om andet der kan have gjort at DW og UD begge gør det der, så må du gerne lade mig det vide.
dorthe@dorthes.dk
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. august 2001 - 23:42 #12
Det skal jeg gøre.

Men kan det ikke passe at du evt. har flyttet rundt på siderne?

Går i seng nu.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. august 2001 - 01:57 #13
Fandt lige dette som du skulle tage og kigge på :-))

http://macromedia.com/support/dreamweaver/ts/documents/site_root_rel.htm
Avatar billede fotografik Nybegynder
25. august 2001 - 09:52 #14
Tak skal du ha Bo, det er da lige det der var problemet.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. august 2001 - 10:03 #15
:-))

Skide godt, så er det ude af verden :-))

Har du testet det totalt igennem ?

Altså prøvet at ændre lidt her og der, gemme framesettet, luk programmet, åbne igen og se framesettet, set det i browser osv. osv ??