Avatar billede agertoft Nybegynder
01. maj 2012 - 18:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mailto: og specielle tegn

Jeg har et mailto-link hvor jeg dynamisk vil saette subject og body. Hver gang der kommer et specialtegn som & eller " i subject eller body, bliver resten af strengen breaket, og der kommer til at staa noget i retning af "Velkommen til Hans " i stedet for "Velkommen til Hans & Grethe".

Jeg skal encode det paa en eller anden maade gaar jeg ud fra? Jeg bruger C# som server side language.

Nogle forslag?
Avatar billede pstidsen Novice
01. maj 2012 - 19:12 #1
Se om du kan bruge noget her: http://e-tidsskrift.dk/dev/tegntabel.html
Avatar billede agertoft Nybegynder
01. maj 2012 - 19:12 #2
Jeg lavede en metode som konverterer de (8?) specielle tegn til hex kode, og det virker. Troede bare der var en smartere maade at goere det paa, men det ser ud som om at Outlook klienten brokker sig over det.