Avatar billede Locutuzdk Novice
29. april 2012 - 20:24 Der er 10 kommentarer

Kan ikke komme i kontakt med extern usb harddisk

Jeg har koblet en usb harddisk til min blueray-afspiller. Den har min søn på 1,5 år hevet ud. Nu kan jeg ikke komme i kontakt med den igen.
Når jeg kobler den til min PC, lyser den som normalt, laver dog 4-5 mærkelige lyde og derefter intet.
Kan ikke se den i Min Computer, kan godt trykke på fjern drev i Sikker Fjernelse Af Hardware, men når jeg gør det går der 1 min og den skriver at den ikke kan lukkes ned, da den stadig er i brug.
Jeg vil gerne komme i kontakt med den igen, kan man tvinge den til at stoppe, eller gøre noget andet?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 20:27 #1
Kan den ses i diskhåndteringen?
Tror måske den har mistet filtabellen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 20:34 #2
Denne her kan måske hjælpe dig:
http://www.easeus.com/partition-recovery/
Må indrømme jeg ikke kan supporte yderligere på programmet da jeg ikke har prøvet at gendanne en filtabel.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 20:37 #3
De 4-5 mærkelige lyde tror jeg er fordi den leder efter partitions oplysningerne, og herefter opgiver da den ikke finder dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 20:39 #4
Prøv også evt med et andet kabel.
Man ved ikke om det kan have lidt overlast da din søn sikkert ikke tog fat i stikket da han tog ledningen ud.
Avatar billede Locutuzdk Novice
29. april 2012 - 20:51 #5
Den kan desværre ikke ses i diskhåndtering, så jeg kan ikke benytte det program du anbefalede :(
Avatar billede Locutuzdk Novice
29. april 2012 - 20:56 #6
Har læst en del på nette om det. Jeg kan læse mig frem til at hvis man ikke bruger sikker fjernelse, men barer hiver stikket ud, kan harddisken nogle gange ikke finde ud af det. Det er noget med at den stadig bruger bufferen (???). Det virker som om at den stadig tror at den er tilkoblet, og stadig arbejder.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 20:56 #7
Kabel?
Har du et andet du kan prøve?
Er det en 2,5 " disk eller en med strømforsyning (3,5")?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2012 - 21:02 #8
#6 Ja og det er her at den typisk kan miste filtablel, hvis der bliver skrevet til disken når kablet trækkes ud.
Jeg havde nu prøvet at installere programmet for at tjekke om det kan se disken. Det kan jo godt være programmet kan noget som Windows ikke kan
Avatar billede Locutuzdk Novice
29. april 2012 - 22:27 #9
Jeg kan desværre ikke prøve et andet kabel endnu. Jeg har dog downloadet programmet, men den kan ikke finde min usb harddisk.
Avatar billede Locutuzdk Novice
01. maj 2012 - 07:09 #10
Har prøvet med andet stik, virker stadig ikke.