Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
26. april 2012 - 22:46 Der er 13 kommentarer

Vippekontakt

Hej :-)

Jeg har været ind i bil tema og købe en Vippekontakt, men jeg har et lille problem for jeg ved ikke hvordan jeg skal tilslutte den.

Jeg vil gerne bruge den som en tænd og sluk knap mellem et batteri og noget musik.

Her er et link til hvordan den nogenlunde ser ud håber i kan hjælpe mig

Kh. Mikkel
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
26. april 2012 - 22:47 #1
Avatar billede kjeldsted Novice
26. april 2012 - 22:52 #2
Jeg tror måske nok lige vi får brug for lidt mere information end blot "tænd og sluk knap mellem et batteri og noget musik.".

Er det du vil at kunne tænde og slukke en musik afspiller? I så fald skal musikafspilleren automatisk begynde at spille når der tændes for kontakten? Og i så fald har denne musikafspiller noget autorun der gør dette muligt?

Sig frem. Hvad er det du vil?
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
26. april 2012 - 22:58 #3
Min musikafspiller, går automatisk igang med at spille, og alt køre over 12V.
Avatar billede kjeldsted Novice
26. april 2012 - 23:06 #4
Altså det er vist ikke helt normal procedure, men du kan vel bare sætte + til + og - til kontakt til -.

+_Batteri ---------------------- +_Afspiller
-_Batteri --------Kontakt------- -_Afspiller

Hvordan benene på den pågældende kontakt hænger sammen aner jeg ikke. Men så vidt jeg kan se er den tre benet, hvilket betyder at i den ene position er der forbindelse mellem fx. ben 1 og 2 mens der fx. så kan være forbindelse mellem 2 og 3 i den anden position. I så fald skal kontakten bare sættes sammen på enten 1 og 2 eller 2 og 3, alt efter om den skal være nede eller oppe når den er tændt.

Håber du forstår.
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
26. april 2012 - 23:07 #5
Jo, det forstår jeg godt, går i gang men arbejdet i morgen :D tak
Avatar billede kjeldsted Novice
26. april 2012 - 23:12 #6
Det var så lidt :) Og held og lykke med projektet.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. april 2012 - 23:32 #7
Mit gæt:

Power: skal have +
Acc: til + på afspiller
Ground: til stel

Så vil der være lys i kontakt arm, når den er tændt.
Avatar billede kjeldsted Novice
26. april 2012 - 23:43 #8
Havde så ikke lige set at der var lys i kontakten. Så skal det selvfølgelig være som store-morten skriver.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. april 2012 - 01:18 #9
prop da bare minus fra radioen på "power" og minus til batteriet på "acc"
altså 0 til 0
ground skal ikke sættes til noget..

du kunne også gøre således:

plus på "power" plus til radio på "acc" minus fra stel eller batteri på "ground"
altå: L til L
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. april 2012 - 01:20 #10
der er tre ben, pga det er en korspondance arb.
derfor kan du ignorere enten acc eller ground - benet
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. april 2012 - 01:23 #11
så ikke den var med lys ^^
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2012 - 13:17 #12
Min musikafspiller, går automatisk igang med at spille

Kan du ikke bare skrive at dit anlæg er defekt, og derfor ikke kan slukkes ;)
Avatar billede Mikkel556 Nybegynder
27. april 2012 - 18:19 #13
Nej for det er ikke defekt, det er meningen