Avatar billede kurga Nybegynder
25. april 2012 - 11:46 Der er 5 kommentarer

Ping service med logning

Søger et gratis/billig program der kan pinge IP adresser over vpn og gemme information i en logfil. Det må gerne kunne køre som en service så jeg er sikker på at det ikke bliver stoppet ved en fejl. Det skal køre på Windows XP, Vista og 7
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 11:51 #1
Er det bare outputtet fra ping kommandoen du vil have gemt eller er det en mere sofistikeret løsning du leder efter?

Hvis ikke, kan du lave et simpelt script til formålet.
Avatar billede kurga Nybegynder
25. april 2012 - 12:01 #2
Jeg vil gerne have den til at pinge kontinuerligt og logge alt info, skal have fundet ud af om det er vpn der falder ud eller internetforbindelsen. Så skal vel bare have info om tidspunktet på hvornår ping fejler, så længe der er svar på ping er jeg tilfreds. Skal være så jeg kan pinge noget over VPN og på Internettet samtidig.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
25. april 2012 - 14:34 #3
dette er "the one"

http://www.kwakkelflap.com/fping.html

/jens
Avatar billede kurga Nybegynder
26. april 2012 - 08:59 #4
Så er det lige det med at det skal køre unattended og gerne som en service så brugeren ikke kommer til at lukke det ned ved en fejl.
Avatar billede kurga Nybegynder
26. april 2012 - 08:59 #5
Skulle nok ikke have været et svar :-)