Avatar billede idalouise Nybegynder
25. april 2012 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min pc vil ikke starte

Min ellers så samarbejdsvillige Medion vil pludselig ikke som jeg vil. Når jeg starter så kommer jeg kun til der hvor der indlæses, de der grønne korte tværstriber løber fra venstre til højre. Det bliver den så bare ved med. Jeg kan starte i fejlsikret tilstand og jeg har fået hentet flere mapper over på en nøgle. Men jeg ville jo gerne have kræet til at køre igen. Jeg er flyttet og aner ikke hvor start-cd-en er blevet af under flytningen. Er der noget jeg kan gøre, bortset fra altså at købe en ny? På forhånd tak. Idalouise
Avatar billede idalouise Nybegynder
25. april 2012 - 09:50 #1
Ups... det er en Medion stationær, Vista.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. april 2012 - 09:54 #2
På din maskine er der højst sandsynlig en recovery partition, som indeholde dit oprindelige windows vista, så du kan rulle tilbage så maskinen er som da du første gang startede den.

Eller kan du vedhjælp af fejlsikret tilstand, lave en systemgendannelse. Så systemet ændre indstillinger til feks en uge siden.
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 09:57 #3
Prøv først at gendanne systemet til en tidligere dato vha. systemgendannelse (start -> alle programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> systemgendannelse)
Avatar billede Blandy Praktikant
25. april 2012 - 11:59 #4
Lige til oritering Idalouise, så har du dobbelt opslag af dine tråde.
Avatar billede idalouise Nybegynder
25. april 2012 - 12:37 #5
Tak for alle oplysninger!

Jeg har lavet en systemgendannelse og benyttede mig af den dato, som programmet foreslog, jeg mener det var ti dage tidligere.

Til Blandy: Jeg ved ikke lige hvad der er sket med dobbeltopslag. Jeg oprettede spørgsmålet i går, men kunne så ikke finde det overhovdet. Derfor oprettede jeg igen i dag. Og underlig nok ser jeg kun mit seneste spørgsmål. Meget underligt!

Lidt mere info: De seneste måneder, måske fem-seks vil jeg tro, da har omtalte pc "knaset" meget, altså præcis som når den opdaterer, men næsten konstant. Kan det give et fingerpeg om, at harddesken var ved at stå af??
Avatar billede Dass93 Nybegynder
25. april 2012 - 17:23 #6
har du renset den fornylig for da kan godt være opsamlet en masse støv inde i den. prøv at tage bunden/siden af computerne og se om da er meget støv, hvis da er så rens den forsigtigt.
Avatar billede idalouise Nybegynder
27. april 2012 - 16:59 #7
Hej Dass93

Da jeg læste dit forslag var jeg ved at omkomme af grin. Det var bare lidt for lidt teknisk ;-)

Men jeg gjorde det alligevel, og tænk kræet startede sørme.

Den har stået stille i flere dage, men jeg prøvede at tilslutte FØR jeg forsigtigt støvsugede dens indre, og den fungere ikke som den skulle. Men efter sugning, wupti.... det kører igen. Mageløst!

Hvis du lige vil lave et svar, så kan jeg aflevere mine points.

Tak til dig, og til de andre der har involveret sig. I er super.... hjælpsomme og dygtige!!
Avatar billede Dass93 Nybegynder
28. april 2012 - 16:43 #8
Ja nogle gange er det de sjoveste ting da virker:) kender det godt selv nogen gange