Avatar billede Rune Sommer Mester
24. april 2012 - 20:36 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Afspil MIDI-fil på en hjemmeside med Chrome - hvordan.

På hjemmesiden: www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/447/504/1

kan man høre forskellige salmer afspillet som MIDI eller Mp3-fil. Hvis jeg åbner linket op i IE8 så kan jeg godt høre lyden når jeg trykker på 'play'.
Men hvis jeg åbner linket i Chrome eller Iron, så kommer der ingen lyd.

Jeg har installeret VLC (dog kun video-delen, da jeg gerne vil have Winamp associeret med lydfiler), RealAlternativt v2.0.2 og WMP, men intet af det virker tilsyneladende endnu. Lyden virker fin, jeg kan høre YouTube klip og andet fra browseren, men ikke salmerne fra hjemmesiden.

Hvordan får jeg lyd på denne hjemmeside? Hvad mangler jeg?

Ps. OS = Win7. Browser = Chrome v18
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2012 - 20:52 #1
Her kommer den og siger at jeg skal give tilladelse til at køre pluginnet Quicktime, hvorefter jeg klikker på kør nu og så virker det.
Kan det lede dig lidt på sporet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2012 - 20:52 #2
Kører også Chrome som standard browser.
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 20:54 #3
Har lavet lidt research på internettet og umiddelbart er chrome ikke glad for midi filer.

For at få det til at virke skal du installere firefox og derefter gå ind på siden med lydfilerne, hvor der så skulle komme en besked om manglende plugin.

Efter du har installeret dette plugin skulle du kunne afspille midi og mp3 filer med chrome!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2012 - 21:01 #4
#3 Chrome virker fint med Midi filer.
Blot for din skyld tjekkede jeg på samtlige maskiner herhjemme, og der er ikke problemer på nogen af dem.
2 x win7 32 bit, 2 x win7 64 bit og 1 x XP 32 bit.

Jeg lagde dog mærke til at de alle 5 har Quicktime installeret, så vil skyde på han bare skal opdatere/geninstallere Quicktime så er problemet løst.

Din løsning med at installere en anden browser, for slet ikke at bruge den alligevel er lidt af en tosseløsning ;)
Hvor har du fundet den?
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 21:04 #5
Det var vist nogle lidt gamle oplysninger jeg fandt. Du kan i stedet prøve at installere quicktime player og aktivere quicktime plugin til chrome. Følg evt. denne guide:

http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=2445742
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 21:30 #6
#4 -> Ja, det må man sige :) Det var noget jeg googlede mig frem til. Det var vist et forum for udviklere og det var den eneste løsning de kunne komme op med, men det var osse nogle lidt gamle indlæg.

Det link jeg postede i #5 henviser trods alt til en udførlig guide til at løse problemet.
Avatar billede pstidsen Novice
24. april 2012 - 22:19 #7
Dejlig salme =)

Jeg prøvede også lige i GC nyeste version og det virkede fint (skulle dog lige trykke kør plugin først). Har du nyeste version af GC?
Avatar billede pstidsen Novice
24. april 2012 - 22:21 #8
Du kan også lige tjekke om du har opfyldt alt her: http://www.dendanskesalmebogonline.dk/side/8
Avatar billede pstidsen Novice
24. april 2012 - 22:21 #9
PS: Virker det for dig i andre browsere?
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. april 2012 - 01:26 #10
@John og sand321: tak for linket :)

Efter jeg har fået installeret Quicktime og genstartet en gang (både OS og browser) troede jeg, at det ville gå let som en leg; jeg klikker på "kør nu", når siden spørger om jeg vil køre QuickTime plugin - men der sker intet. Jeg stopper og genstarter pluginnet i about:plugins og stadig intet lyd fra salme-siden.

Om jeg fatter, hvorfor der stadig ikke er lyd?! Der er stadig fin lyd til alt muligt andet; YouTube osv.

@pstidsen - ja - jeg kan høre lyden i IE8. Men jeg kan rent faktisk ikke høre den med Firefox. Har lige installeret FF, og der er også bare stilhed. Så hverken FF, Chrome eller Iron vil spille lyd.
Jeg har også opfyldt samtlige krav som de spørger til for neden på salmebogs-hjemesiden.

NÅ, men når det virker for jer alle, så må det være et eller andet flueben i min computer som jeg ikke kan finde.
I morgen kan jeg prøve på mine andre computere (7x32, XP, XP-pro)
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. april 2012 - 02:15 #11
Som default kan jeg se, at QuickTime ikke har valgt nogle default-filer til afspilning - hvilket jeg synes er rart da jeg primært bruger WMP11 og VLC v2 til videoafspilning.

Men på et eller andet tidpsunkt, uden min indgriben, har QuickTime så alligevel valgt, at samtlige filer som default skulle afspilles med QT - på sådan en måde, at jeg ikke kunne fravælge alle fluebenene igen.
Avatar billede pstidsen Novice
25. april 2012 - 20:52 #12
Avatar billede Rune Sommer Mester
27. april 2012 - 00:10 #13
pstidsen - det virker heller ikke med ccleaner + install af QuickTime.

Jeg er dog i mellemtiden blevet ret god til at lave genoprettelsespunkter med min Win7 :D

Der er stadig ingen lyd i Firefox heller. Stadig kun IE9.
Avatar billede Rune Sommer Mester
16. februar 2013 - 14:19 #14
Jeg har nu igen stødt ind i problemet - og kan erfare vha. div. google-forums, at det tilsyneladende er et generelt problem - og at det har vjava script: void(0);æret sådan længe. Der findes ikke endnu nogen god eller let løsning.

Læg gerne et svar så i kan få lidt points for de konstruktive løsningsforslag :)
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2013 - 14:51 #15
Svar.