Avatar billede louiseha21 Nybegynder
24. april 2012 - 16:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Engelsk - Shakespeare, essay????

Hej alle

har ekstremt brug for noget hjælp til et spg.:
How does Shakespeare use Ovid's poem Pyramus & Thisbe in "A Midsommernight's Dream" and in "Romeo & Juliet"?

Hvad menes der med det?
Avatar billede Melsvik Nybegynder
24. april 2012 - 16:33 #1
Bare et bud uden af vide specielt meget om nogle af historierne

Romeo & Juliet og Pyramus & Thisbe handler mere eller mindre om det samme, en historie om to folk der ikke må være sammen.

A Midsommernight's Dream kender jeg ikke, men lader til at der opføres et Pyramus & Thisbe skuespil i historien på samme tid med at Hermia får at vide at hun ikke selv må vælge sin mage.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/A_Midsummer_Night's_Dream

Umildbart handler alle 3 stykker vel om at man ikke altid kan få sin vilje :)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 17:10 #2
@louiseha21 Det er på tide du får lukket dine mange spørgsmål.
Avatar billede louiseha21 Nybegynder
24. april 2012 - 17:59 #3
@valbycom - Hvordan lukker man dem?

Tak for dit svar @Melsvik
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 18:27 #4
Avatar billede louiseha21 Nybegynder
23. september 2012 - 13:23 #5
finn,klaret