Avatar billede Slettet bruger
20. april 2012 - 10:33 Der er 1 kommentar

router og fibernet problemer

Hej.
Jeg er komplet inkompetent til router opsætning ect, og søger råd da min ejendom nu er gået fra én udbyder til en anden. denne gang er det fibernet, jeg ved ikke om det gør en stor forskel.
Jeg har fint internet fra stikket i væggen til computeren med kabel, men kunne utroligt godt tænke mig trådløst net.
Jeg har en lidt ældre ZyXel router (maks 5 år gammel), som fungerede fint med den anden internetforbindelse. som udgangspunkt sagde Parknet, at jeg bare skulle sætte kablet i routeren, og så ville det fungere som før. det er dog ikke tilfældet, der er intet net hvis jeg forsøger dette.
Min næste tanke var at 'logge ind' på routeren, da jeg har hørt en lille fugl synge om, at det kunne være jeg skulle opsætte det manuelt, jeg kan dog midlertidigt ikke komme ind på routeren, via den adresse brugerguiden giver mig.

er det et lost call? skal jeg købe en ny router? eller er der en der måske kan fortælle mig hvad jeg kan gøre?

TAK! for alt hjælp.
ps. jeg har en mac
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 18:46 #1
Du skal have et kabel fra stikket i væggen der går ind i WAN porten på routeren og endnu et kabel fra en LAN port på routeren til din PC.

Derefter skulle du kunne logge på routeren og sætte det trådløse netværk op.

Hvis du ikke kan logge ind på routeren, så prøv at nulstille routeren ved at holde reset knappen inde. Du kan se hvordan i manualen til den.