Avatar billede Ktdg Nybegynder
20. april 2012 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny computer, til gameing - hvad skal man vælge?

Hej allesammen, jeg står og skal have ny computer, og er i den situatition at jeg desværre ikke rigtig ved noget om hvad man skal kigge efter.
Jeg søger en maskine til gameing som gerne må kunne holde en god spiloplevelse i en 1-2 år. Mit budget ligger på 5000-6000 kr. Mit spørgsmål er 2-delt da jeg også godt kunne tænke at lære hvad man skal kigge efter i en maskine til gameing samt om i kunne anbefale en maskine i det prisleje
Avatar billede mdj227 Nybegynder
20. april 2012 - 09:18 #1
Hvad for nogle spil vil du spille og hvor mange skræme vil du bruge. hvis du spiller ligesom jeg, med en skærm og i  1920x1080, så ville den her være perfekt http://topdata.dk/ (...) når du går ind på den kan du trykke på evt ændringer i bunden, gå derind og skift grafikkortet til et gtx 570, så bliver det 6.000,- så har du en Meget god gamer til den pris (:
Avatar billede mdj227 Nybegynder
20. april 2012 - 10:01 #2
du kan godt dele point ud ;)
Avatar billede mdj227 Nybegynder
20. april 2012 - 10:04 #3
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2012 - 10:46 #4
De vigtigste ting at kigge på i en gamer computer er Grafik kort, CPU, ram og til dels harddisk.

Grafik kort/CPU: Her kan du f.eks kigge på de spil du vil spille og se hvad de anbefaler. Derefter kan du så kigge på reviews af de grafikkort/CPU spillet anbefaler (google). Disse reviews vil som regel også indeholde andre grafikkort/CPU end lige det ene du kigger på. Så kan du kigge på edbpriser og finde noget der ligger inden for dit budget. En god side at læse den type reviews på kunne være www.tomshardware.com

Ram er det hovedsagligt mængden man kigger på (senere kan man begynde at kigge ram hastigheder, timings osv)... Ram er dog utroligt billige så hvis man ca tager 6-8GB er man godt dækket ind..

Harddisk skal man nok have et lidt større budget før man begynder at overveje SSD diske, Raid og lignende..

Når du ved ca hvilken CPU og GFX og ram mængde du minimum vil have så er det bare igang med at finde noget indenfor ens budget.

En computer som den mdj227 foreslår er rigtig fin

i5 2500k
8 GB ram
GTX 570 gfx
500GB hdd
Avatar billede Jensen DK Novice
20. april 2012 - 12:38 #5
Avatar billede Jensen DK Novice
20. april 2012 - 12:39 #6
Hvorfor laver du to indlæg? luk det ene.