Avatar billede fredeuhr Nybegynder
15. april 2012 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forskellige indeks i Word

Er det muligt at oprette forskellig indekskatagorier i Word?
For eksempel:
Emneregister
Forfatteregister
Personregister
Avatar billede supertekst Ekspert
15. april 2012 - 11:24 #1
Hvordan forestiller du dig det at et sådan skulle se ud?
Hvordan skulle det oprettes?

Prøv at komme med et eksempel - f.eks. på et personregister.
Avatar billede hcma Novice
15. april 2012 - 11:56 #2
Stikordsregister ?
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
15. april 2012 - 17:00 #3
Ja, det er stikordsregister - en kunde ønkser flere registre:
Emneregister
Forfatterregister
Personregister
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
15. april 2012 - 17:02 #4
Ja, det er stikordsregister - en kunde ønsker flere registre:
Emneregister
Forfatterregister
Personregister

Det skal opretets på sædvanlig måde sidst i bogen - man kunne forestille sig at man kunne markere ord på forskellig vi - så de tilkørte forskellige registre.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. april 2012 - 17:09 #5
Ja, det er muligt. Hovedprincip:
For hvert indeks skal du indsætte et felt af typen INDEX. Hvert af disse felter skal have en identifikator angivet ved parameter \f. For hver indgang, der skal listes i et indeks, skal der være et XE-felt, som indeholder identifikator på det indeks, den skal med i.

Se forklaring i Words hjælp vedr. felterne INDEX og XE. Se under "Parametre":
XE-felt: http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP051862161033.aspx
INDEX-felt: http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP051862091033.aspx
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
15. april 2012 - 17:17 #6
OK - det lyder fornuftigt. Jeg havde bare ikke fået set under parametrene.
Tak for hjælpen - det må jeg afprøve.
Tusind tak for hjælpen.
Frede Uhrskov.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. april 2012 - 17:39 #7
Velbekomme.
NB Du har lavet din egen kommentar som et svar ;-)
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
27. september 2012 - 07:20 #8
Problemet (opgaven) er løst.

Mvh

Frede Uhrskov

Tak for alle forslag