Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 16:49 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Windows har ødelagt sig selv... igen igen

Denne gang forsøger jeg at installere ad-aware. Alt går perfekt. Så får jeg at vide at jeg skal genstarte, hvilket jeg gør. Det første der sker efter genstart er blå skærm. Jeg forsøger så fejlsikret tilstand med netværk, blå skærm. Det eneste windows vil er fejlsikret tilstand. Fint nok, jeg prøver så at afinstallere ad-aware og får beskeden "windows installer kan ikke køre i fejlsikret tilstand, start op normalt og afinstaller programmet". Det gør jeg så, og jeg får (lige som før) blå skærm igen. Jeg prøver så af finde  systemgendannelse, som er forsvundet. Jeg prøver så at søge efter systemgendannelse og windows siger "ingen ting fundet"... Som jeg ser det har Windows endnu engang kludret sig selv sammen og fået spasmer uden at tilbyde en løsning. Så pt. er jeg blank.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 16:55 #1
Genvejen til systemgendannelse hedder rstrui.exe, så det er den kommando du skal bruge fra kommandoprompt.
Husk dog at systemgendannelser foretaget i fejlsikker tilstand ikke kan fortrydes.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 16:58 #2
#1 Det var lige hvad jeg skulle bruge, super takker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:05 #3
Hmm nu får jeg beskeden "windows systemgendannelse fungere tilsyneladende ikke"...
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2012 - 17:11 #4
jeg tror, du driver vold på din maskine - er det ikke på tide, at du starter helt forfra?
En person kan ikke (normalt) få så mange problemer, som du kommer ud for.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:16 #5
#4 Windows har drevet vold på sig selv lige siden det blev installeret. Jeg prøver blot at løse det.

Det hele startede allerede efter Windows blev installeret. Windows frøs og crashede. Det hjalp så at deaktivere nogle af de services og det frigav resourcer og jeg kunne pludselig begynde at bruge min PC. Desværre er Windows hyper sensitiv og vil kludre sig selv sammen til hver en tid...

Nej claes det er Windows Vista som driver vold på sig selv. Det virkede fint med 7/XP vil jeg lige sige.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:21 #6
Noget siger mig at grunden til at det kører så dårligt er at det er en Dell windows vista CD som jeg har installeret med... Fordi jeg oplevede præcis de samme fejl på min gamle dell bærbar dengang tilbage som også kørte med Vista... Gad vide om det er en "syg" disk som jeg har installeret med.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:39 #7
Nu virker det, men, lige så snart jeg forsøger at få forbindelse til internettet via chrome kommer den blå skærm frem. Ellers fungere PC'en fint.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 17:44 #8
Geninstaller Chrome.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:45 #9
Fejlen jeg får er iøvrigt NO MORE IRP STACK LOCATIONS.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:47 #10
Det sker også når jeg bruger andre programmer som bruger nettet som f.eks Steam.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 17:49 #11
Der er tilsyneladende andre med samme problem.

http://forums.techguy.org/windows-7/1048606-bsod-0x00000035-no-more-irp.html

Hos ham her skete det også efter geninstallering af Ad-Aware og han får præcis den samme fejl som mig. Så tænk dig lige om en anden gang claes inden du begynder at beskylde andre for noget som de ikke har gjort.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 18:03 #12
OK - hvis man går ind og deaktivere DHCP klient, så kommer der ikke nogen blåskærm. Men, ligeså snart man aktivere DHCP og åbner chrome eller andet internet afhængtigt, så kommer der blå skærm.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 18:12 #13
når jeg prøver med systemgendannelse får jeg iøvrigt beskeden der er ikke oprettet nogen gendannelses punkter på computeren.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 18:14 #14
Når jeg prøver med acronis giver den mig iøvrigt same besked.. sådan noget forbandet lort til helvede med microsoft... vi er i 2012 og knaldhovederne er ikke kommet videre med deres lorte software.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 18:17 #15
Jo da - de har droppet Vista, som er et elendigt styresystem. Og diverse "rettelser" som du har forsøgt dig med, kan heller ikke være særligt "sundt" ... :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2012 - 19:32 #16
Hvorfor låner du ikke en windows 7 cd magen til den version du selv havde og bruger din egen nøgle.
Se dog at få dette Windows Virus afinstalleret!
Eller en Xp som du kan køre med et par år endnu.
Er i øvrigt enig med claes i at nu hvor du har eksperimenteret så meget med den, så er det bedste at starte helt forfra.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2012 - 20:16 #17
vista i sig selv har næppe så store problemer som du oplever.
Vista er windows 6.0
win7 er windows 6.1
og win8 er windows 6.2
så microsoft selv tror på, at systemet virker, og holder fast i det grundliggende.
http://dl.dropbox.com/u/46453825/version.png
Men lige netop på din maskine virker det ikke - så star forfra, og lad være med at pille ved indstillinger, som du kun har læst om, men som du reelt ikke ved noget om (eller tag en backup - og genindlæs den - og lad være med at bruge vores tid)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 20:25 #18
#17 Hvis vista ikke har problemer og kører så godt som du siger, hvorfor er der så andre end mig som der oplever precist det samme?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 20:27 #19
#16 Jeg skal også have min Win7/XP CD fixed så jeg kan komme fri fra dette Vista lort.

Men problemet er jo netop at Vista kørte dårligt lige fra begyndelsen, det hjalp faktisk at deaktivere mange af de tjeneste som ikke kunne bruges alligevel. At claes så mener at Vista er at fremragende stykke software og det kun er min computer der er noget galt med giver så ingen mening, fordi min PC kørte perfekt med Win7.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2012 - 21:05 #20
Vista er windows 6.0
win7 er windows 6.1
og win8 er windows 6.2
så microsoft selv tror på, at systemet virker, og holder fast i det grundliggende.

Sikke en gang ævl. XP var 5. 1 og levede i betydeligt flere år end Vista ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2012 - 21:12 #21
Jeg ville til hver en tid foretrække XP fremfor Vista, generelt har XP været en langt bedre brugeroplevelse og jeg forstår godt hvorfor mange valgte at springe Vista over og blive i XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2012 - 21:30 #22
Jeg bliver i xp lige så længe der kommer opdateringer til det.
Jeg kan bekræfte det med brugeroplevelsen. Synes faktisk Xp også er bedre end Win 7 på det punkt. Men det er jo sikket et spørgsmål om at lære det at kende til bunds.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. april 2012 - 13:05 #23
Lukket. Løsning: Formatering og ny installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2012 - 15:31 #24
Var det ikke det som claes57 foreslog i #4??
Så hvorfor tager du point tilbage?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. april 2012 - 16:49 #25
#24 Jeg ved godt hvordan man formatere en maskine.

Det som jeg spurgte om en løsning efter, var hvordan man "fixede" den blå skærm, hvilket ingen af os havde en løsning til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2012 - 16:56 #26
Alligevel har du brugt en foreslået løsning...
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2012 - 18:44 #27
Citat fra claes57 indlæg i #4:
"jeg tror, du driver vold på din maskine - er det ikke på tide, at du starter helt forfra?"
Ser du det kalder jeg formatering og nyinstallation.

Hvis du bare har en smule fornuft i kroppen, så opretter du et spørgsmål og giver ham pointene, som han har fortjent.
Ellers kan det være der ikke kommer nogle og hjælper dig i de tråde du opretter senere. Og det formoder jeg ikke du er interesseret i.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. april 2012 - 21:26 #28
#27 Du fatter ikke så meget.

Det der skulle løses var den blå skærm som kom frem. Det blev der ikke fundet nogen løsning på. Derfor valgte jeg at formatere.

Hvis du nu bruger hjernen, og tænker dig om, så får man selvfølgelig ikke point ved at gå rundt til folk og sige at de skal installere Windows forfra hver gang de har et problem, vel?

Den slags ved folk godt i forevejen. Tænk dig nu om.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. april 2012 - 21:28 #29
#26 Løsningen med at formatere kendte jeg godt selv, det var en specifik løsning til den blå skærm som jeg søgte (uden at skulle formatere) og var der ikke nogen der kendte svaret til.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 13:24 #30
Jeg ved i hvert fald hvordan jeg skal behandle dem der hjælper mig.
Den fidus har du ikke fundet ud af.
Men du betaler jo selv prisen ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2012 - 14:11 #31
#29 Det er da klart der ikke er nogen der kender noget til dette.
Når du eksperimenterer så meget med dit system, og det er fuldstændig fucked up, kan vi jo ikke vide hvad der skal gøres for at afhjælpe, andet end at formatere som der blev foreslået.
Det er jo logik (for nogle).
Avatar billede pkdkk Nybegynder
19. april 2012 - 13:45 #32
Du kunne overveje at benytte Ubuntu i stedet for Windows - jeg er super glad for det - Jeg har dog dualboot, så jeg også kan starte min windows når jeg fx. gamer eller bruger Photoshop ... ;)