Avatar billede fileto Seniormester
14. april 2012 - 12:24 Der er 1 løsning

Hvordan installere jeg en printerdriver.

Hej

Jeg er ved at installere min samsung ML-2510 printer til min Poppy Linux (Lucid) som skulle være ubuntu kompatibel.

Inde i CUPS printer wizard genkendes min printer men jeg bliver præsenteret for en masse drivere fra samsung som ikke virker. Der er dog mulighed for at suplere med sin egen ppd fil.

Jeg har også prøvet at intallere foomatic-db-20100216-lupu som jeg forventer skulle give flere drivere i CUPS men min driver er der stadig ikke.

Jeg er nået frem til at min driver er magen til ML-1710 printerens og driverne dertil har jeg fundet i openprint.org.

I openprinting.org bliver jeg præsenteret for en række muligheder :

http://www.openprinting.org/printer/Samsung/Samsung-ML-1710

Jeg valgte at downloade 2.0.0 (DEB for LSB 3.2) da denne driver skulle være ubuntu compatibel.

Jeg fik en pakke ved navn openprinting-splix 2.0.0-2lsb3.2.i386.db

Når jeg klikker på den installerer den en pakke der hedder :

openprinting-splix_2.0.0

Men nu ved jeg ikke hvad jeg så skal gøre :

Jeg havde håbet at driverne ville vise sig i CUPS printer wizard men dette sker ikke.

Er jeg på rette spor eller gør jeg noget galt. Hvis det er tilfældet, hvad gør jeg galt?

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede fileto Seniormester
16. april 2012 - 23:36 #1
Fandt en wizard som installerede min driver.