Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 17:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Oversize brænding og program til dette

Jeg leder efter et program der kan brænde oversize CD\'er, i størrelsen 700-750 MB.

Jeg bruger normalt Nero til at brænde med, fordi det er let og hurtigt, men oversize brænding har jeg lidt problemer med. De CD\'er jeg har, har en kapacitet på 90 min/790 MB, men allievel identificerer Nero dem kun som 96 MB\'s CD\'er!!! Nero standser brændingen og siger at CD\'en er for lille (selvom den er stor nok). Er det muligt at foretage brændingen selvom Nero siget at CD\'en er for lille?
Jeg skal lige sige at på pakken med CD\'erne stod der at Nero godt kunne bruge de store CD\'er.

Hvis det ikke er muligt at få Nero til at virke, er der så nogen der kender et godt brænder prgram der er let at bruge (i Nero flytter man bare filen der skal brændes over på CD\'en og trykker på knappen til at brænde) og som kan brænde oversize CD\'er?

Jeg har undersøgt om brænderen understøtter overbrun og det gør den.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. august 2001 - 17:25 #1
Hvad vers. af Nero har du?
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 17:32 #2
Tror det er 5.0.4.8.
Jeg har lige set der er kommet en ny version af Nero så jeg prøver at opgradere. Men jeg vil selvfølgelig stadig gerne have hjælp, hvis det nu ikke skulle virke.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. august 2001 - 18:06 #3
hvilken brænder har du ???
der findes faktisk 8-10 brændere på markedet der understøtter de skiver
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:06 #4
Det virker stadig ikke selvom jeg har opdateret til den seneste verison, 5.5.3.8.
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:10 #5
Jeg har en Lite-On 12x10x32x.
Jeg forsøger at få brændt en fil på 779 MB over på CD\'en, men det virker bare ikke. Både brænderen og CD\'en kan helt sikkert klare 779 MB.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. august 2001 - 18:12 #6
jeg har lige købt en cd-r 90 der er et klistermærke på den hvor der står at den kan bruges med disse brændere:

Plextor:
Model ; Firmware
8/20T ;      1.00
8/2/20T ;    1.01
8/4/32T ;    1.07
12/4/32T ;  1.03
12/10/32A;  1.01

Teac:
CD-W54E ;    1.0A
CD-R56S;    1.0J
CD-R58S;    1.0N

Ricoh:
7040S ;      1.40
7060S ;      1.70
7080S ;      1.00

Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:16 #7
Vil det sige at jeg ikke en gang vil kunne brænde en lille fil på 200 MB over på CD\'en?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. august 2001 - 18:17 #8
jeg mener at brænderen skal kunne genkende skiven for at kunne skrive på den
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:19 #9
Det var da elendigt!
Er det ikke muligt at snyde brænderen på en eller anden måde?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. august 2001 - 18:20 #10
prøv at opdatere firmwaren på din brænder hvis der er kommet en nyere version
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:22 #11
Har desværre allerede den nyeste
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. august 2001 - 18:22 #12
så er der nok ikke meget at gøre :-(
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 18:24 #13
Okay, tak for hjælpen.
Avatar billede lala-joker Nybegynder
07. august 2001 - 18:25 #14
brug cdrwin
cdrwin 4 bruger jeg ...
kanon godt program
og man kan gøre hvad man vil og bestemmer det hele selv istedet for allle de ekstra ting derogså komemr på skiven osv.
Avatar billede thormand Nybegynder
07. august 2001 - 19:06 #15
Jeg har en Plextor 12/10/32A og bruger Nero 5.5 Til musik er der ingen problemer med 90 min cd`s branding som normalt, men Data.... nej nej,,,,har det samme problem
Hilsen Thormand
Avatar billede palomino Nybegynder
07. august 2001 - 20:00 #16
Jeg har lige købt 10 stk 90min mr.platinum, og jeg har en plextor 16/10/40A. Jeg har prøvet med winoncd 3.8 og den nyeste Nero 5.5.2.4, men brænderen genkender skiverne som 96mb skiver, desværre. Bag på skiverne er brænderen heller ikke nævnt...det vidste jeg jo ikke da jeg købte dem.

Jeg vil vente på en ny firmware opgradering, da jeg køre med 1.03, som er den nyeste lige nu...

>>jens rasmus: hvilken fabrikant er dine 90min cd\'er??
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
07. august 2001 - 23:38 #17
Det er da godt at vide at jeg ikke er den eneste der har problemer :)

CD\'erne jeg har købt er af mærket Mr. Platinum.

Hvorfor er det egentligt at man ikke kan brænde til CD\'erne? Er det en fysisk begrænsning i brænderen (noget med laserhovedet)? Eller er det noget en firmware opdatering kan klare?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. august 2001 - 00:00 #18
jeg mener at de fleste brændere vil kunne klare det med en firmware opdatering, dog ikke ældre 2 og 4 speed\'s brændere
Avatar billede thormand Nybegynder
08. august 2001 - 23:34 #19
Firmwaren i min Plextor 12/10/32A er den sidste nye, men stadig kan jeg ikke brande på mine 50 stk
Mr. Platinum 90 min,  der må da være en løsning derude,, sig mig en gang, snork sover i,,,,
jeg har 50 stk... øv..
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
12. august 2001 - 16:43 #20
Thormand, kan du ikke skrive hvis du skulle finde en løsning på problemet?
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
09. september 2001 - 11:47 #21
Jeg trækker pointene ilbage