Avatar billede Binabo Nybegynder
13. april 2012 - 13:18 Der er 5 kommentarer

Uddannelse

Hej jeg kan ikke finde ud af hvad den uddannelse hedder som jeg gerne vil have, det skal være noget hvor jeg laver computere, radioer, og sådan noget, troede det var it designer, men det tror jeg ikke det er alligevel.

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. april 2012 - 13:19 #1
elektronikmekaniker - måske??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. april 2012 - 14:53 #2
Snakker vi konstruktion (design) er det måske nærmere elektroniktekniker. Der er forskellige specialer her indenfor, både vinklet mod radioteknik og IT.
13. april 2012 - 20:07 #3
HEJ

Der er mange muligheder:

1: Radio-mekaniker.

2: Elektroniktekniker (se CRKrogh #2 ) - foregår som 1 på de forskellige tekniske skoler rundt om i landet.

3: Ingeniør-uddannelsen .

3A: Teknikum -uddannelsen  (Teknika - rundt om i landet)
3B: Civil-ingeniør        (Primært Lyngby / København
                            Ålborg ???)

Jeg ved ikke om Akademi-ingeniør stadig findes ! Undersøg det selv...  :-)

4: Universiteterne har et vist nok eller andet omkring Elektronik, men ved ikke ret meget om det - undersøg selv. :-)

Et godt råd: Kontakt hver uddannelsesinstitution (ALLE 4) - snak med en studievejleder hvert sted og tag din beslutning derefter.

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2012 - 23:56 #4
Det der for snart 20 år siden hed teknikum- og akademiingeniør hedder i dag diplomingeniør. Som tiderne går. :)
14. april 2012 - 01:20 #5
UPS,

Selv om jeg er uddannet som sådan har jeg ikke fulgt med her ....

Tak for opdateringen.. og du har ret - tiderne flyver ...

KR