Avatar billede bruno1 Novice
11. april 2012 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Folde dele af dokumentet væk

Hej

ang: MS Word 2010 på PC

Er der en smart måde hvorpå jeg kan folde dele af dokumentet sammen på?

Jeg har inddelt mit dokument i sektioner der har overskrifter og jeg ville gerne kunne folde en hel sektion under en overskrift væk for lettere at kunne danne mig et overblik over dokumentet og nøjes med at have en sektion synlig eller således at hvis jeg foldede det hele væk ville der kun være overskrifterne tilbage i dokumentet. Håber det giver mening :-)

mvh

Bruno1
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2012 - 00:01 #1
Du kan ikke gøre præcis, som du beskriver, men der er et par gode muligheder:
Du kan f.eks. bruge funktionen Navigationsrude, som er ny i Word 2012. Du finder den på fanen Vis.

Her er link til en video, som viser funktionen i brug (engelsk tale med danske undertekster):
http://office.microsoft.com/da-dk/videos/video-brug-af-navigationsruden-i-word-2010-VA101825265.aspx

En anden mulighed er at benytte visningen Disposition, som kan vælges via ikon i nederste højre hjørne af vinduet eller via fanen Vis. Her er link til en engelsk artikel om visningen Disposition (Outline View) - er skrevet til en tidligere version af Word, men principperne er de samme:
http://word.mvps.org/FAQs/Formatting/UsingOLView.htm
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2012 - 00:07 #2
...der skulle selvfølgelig have stået Word 2010 og ikke 2012.
Avatar billede bruno1 Novice
29. november 2013 - 13:24 #3
smider du mig ikke et svar. jeg fik ikke rigtigt kommet videre med denne. TAK for hjælpen!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. november 2013 - 14:26 #4
Velbekomme.