Avatar billede bruno1 Novice
11. april 2012 - 22:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenligne lister og slette gengangere

Hej

Jeg har en liste med rækker af navne, denne liste vil jeg gerne sammenligne med nye lister jeg kopierer ind i den samme mappe(eller en ny mappe hvis det er lettere), gerne ved tryk på en macro knap eller lign.

Dvs. hvis en af de navne jeg har i original listen findes på den nye liste jeg har lavet, skal macroen selv enten highlighte
eller slette navnet fra den nye list (helst slette) så jeg på den måde ender op med ikke at have gengangere og altså kun have nye navne tilbage i den nye liste.

Hvordan gør jeg det lettest?

Jeg er ikke en haj til macros så jeres svar må godt være på et niveau almindelige brugere kan følge med på :-)

på forhånd tak

Bruno1
Avatar billede mireigi Novice
11. april 2012 - 23:52 #1
Hvis du placerer de nye data under de gamle, kan du bruge Excels indbyggede funktion til at fjerne dubletter.

Marker de data du vil sortere på, gå til båndet [Data] og tryk på [Fjern dubletter]. Derefter vælger du hvilke kolonner der skal sorteres på. Herefter fjerner Excel selv alle dubletter.

I Excel 2003 skal du i menuen for oven vælge Data -> Filter -> Avanceret filter, og du vil få en lignende funktion.

Excel 2000/2003:
http://www.lytebyte.com/2008/10/30/how-to-remove-duplicates-in-excel-2003/

Excel 2007/2010:
http://www.lytebyte.com/2008/06/10/highlight-remove-delete-duplicates-excel-2007/
Avatar billede bruno1 Novice
29. november 2013 - 13:25 #2
smid mig et svar. jeg kom ikke videre med det men takker for hjælpen!!
Avatar billede bruno1 Novice
04. december 2013 - 15:20 #3
jeg lukker her - tak igen for hjælpen!