Avatar billede RaHaJu Nybegynder
11. april 2012 - 20:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Teamviewer >< Windows Media Center

Hej med jer!

Jeg bruger Teamviewer til at fjernstyre mit mediecenter. Det virker upåklageligt i rigtig, rigtig mange henseender, f.eks. virker det fint når jeg skal afspille videoklip og andre krævende opgaver ... Meeeen ... jeg kan ikke forstå hvad der går galt når jeg vil fjernstyre Windows Media Center. Periodisk kan jeg få et billede, men ellers er der bare dømt sort skærm - og det er uanset om jeg fjernstyrer fra en anden pc, fra en tablet eller fra en mobil. Jeg er i syv sind over hvad jeg skal gøre, men hører meget gerne fra nogle med erfaringer ...
På forhånd tak!
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
12. april 2012 - 09:23 #1
Hvis du sender en Windows Key (Starmenu) til dit Media Center, så skulle du kunne "Gendan fra maksimere" så Media Center ikke kører fuldskærm. Herefter kan du arbejde med det.

Du kan med 100% sikkerhed IKKE arbejde med det i fuld skærm.
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
12. april 2012 - 14:44 #2
Det virker stadig ikke hver gang ... har du andre forslag? :D
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
12. april 2012 - 16:13 #3
For lige at sikre mig at du ikke har misforstået det.
Når du supportere dit MedieCenter så har du sort skærm. Det er fordi dit MedieCenter er i Fuldskærmstilstand.

1. I Teamviewer klikker du på "Handling" og vælger "Send tastekombinationer".

2. Hold <CTRL> nede og tryk <ESC> (eller Windows tasten).

3. Klik oppe i højre hjørne af MedieCenter og tryk "Gendan fra maksimer" så MedieCenter går ud af Fuldskærm og bliver vist i et vindue.

Nu skulle du kunne fjernstyre MedieCenter. Det er dog ikke beregnet til at se film og høre musik den vej.
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
12. april 2012 - 16:21 #4
Hej igen ... Det er præcist sådan jeg har gjort det ... Og ingen planer om at se film eller andet - det eneste formål med Teamviewer-mediecenter-alliancen var for at jeg kunne sætte mediecenteret til at optage når jeg ikke fysisk var ved maskinen ... Men jeg har fortsat kun sort skærm ...
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
12. april 2012 - 16:30 #5
Hmm, det lyder mystisk. Hvis du har en Android eller en Iphone kan du få noget remote software til at gøre det fra telefonen.

Kan anbefale Media Center Control til Android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.MarkusGehlhaar.MCC&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImRlLk1hcmt1c0dlaGxoYWFyLk1DQyJd