Avatar billede vieira Nybegynder
10. april 2012 - 22:28 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

computer til tv

Er der nogen der ved om jeg kan sætte denne computer til mit tv, og hvad jeg evt skal bruge af kabler..

Acer Aspire 5102WLMi

Der er et stik bag på computeren, men ved ikke om det kan bruges til noget.
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. april 2012 - 22:49 #1
Stikket bagved er et VGA stik
Har dit tv et tilsvarende stik, så kan du godt tilslutte den til dit tv
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
10. april 2012 - 23:27 #2
Hej Vieira

Som Jensenjs skriver, så kræver det at dit fjernsyn har et VGA stik. Bemærk at lyd ikke overføres via VGA stik, så den skal du have ud af computeren via dens udgående minijack stik til enten TV (hvis den understøtter det, de 2 TV jeg har prøvet med VGA har ikke kunne modtage lyd samtidig) eller forstærker. Man kan få jack stik der ender ud i 2 phono stik.

Hvis dit fjernsyn ikke har VGA men har HMDI, så skal du bruge en converter ala denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4995729

I så fald skal du bruge
1 stk. konverter jf. ovenstående
1 stk. VGA kabel (han stik i begge ender)
1 stk. mini jack til mini jack (ellers får du ingen lyd)
1 stk. HMDI kabel

længder ved du nok bedst selv

Mvh
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 08:25 #3
Jeg bruger VGA-VGA i mit TV. Jeg afspiller bare lyd fra computeren i nogle højtalere.
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 08:38 #4
En VGA til HDMI er ret dyr... Måske kunne dette være en idé:

Sæt den her i TV'ets HDMI indgang: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_adapter/adapterstik_hdmi_han_dvid_hun_259_da.html
og den her i adateren: http://www.av-cables.dk/div_kabler_bokse_stik/av_adapter/adapter/dvi_adaptere/adapterstik_dvii_han_vga_hun_257_da.html
Så sætter du bare VGA kablet i den adaptor.

PS: Løsningen er ikke testet!
Avatar billede vieira Nybegynder
11. april 2012 - 13:38 #5
Jeg tager chancen og bestiller de 2 stik som du har beskrevet pstidsen, så må vi se om det virker, løsningen er ihvertfald den biligste hvis det lykkedes
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 14:59 #6
Ja! I teorien må det jo virke, men hvis tv'et har andre indgange??? Så kan der være andre løsninger..
Avatar billede vieira Nybegynder
12. april 2012 - 16:03 #7
Er prøvet nu.

Virker ikke
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 18:17 #8
Husker du at trykke Windows-tast+P eller FN+F"et eller andet tal afhængig af din computer"?

Nå men ellers må du jo bare returnere dem. Prøv en VGA til HDMI direkte.. Det virkeri hvert fald.

Måske er der andre og billigere løsninger hvis tv'et har andre indgange..??
Avatar billede vieira Nybegynder
12. april 2012 - 20:29 #9
kan ikke finde nogle kabler som hedder vga - hdmi uden at der skal bruges converter
Avatar billede vieira Nybegynder
12. april 2012 - 22:23 #10
Jeg har squ ikke det store overblik over det her men min computer er en acer aspire 5102 http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3091

og mit fladskærmstv er et philips 32pf5321 http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=32PF5321/12&scy=dk&slg=da

håber der er nogen som kan komme med en billig løsning på mit problem, har læst om at man måske kan bruge lan udgangen på computeren på en eller anden måde.
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 23:18 #11
Desværre.. Du skal ud i en løsning til en plovmand..
Avatar billede vieira Nybegynder
13. april 2012 - 07:57 #12
ja det ser det åbenbart ud til
Avatar billede vieira Nybegynder
13. april 2012 - 07:58 #13
skriv lige igen pstidsen så du kan få point for dit forsøg
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:16 #14
Thomas fra #2 skal også have point :-)
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:17 #15
PS: Jeg tager til New York i morgen tidlig, så svarer nok først om en uge. I må ha det!
Avatar billede vieira Nybegynder
13. april 2012 - 18:23 #16
hvordan giver jeg point til 2 forskeige
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2012 - 18:44 #17
Vent på han smider svar og accepter dem begge. Hvis han ikke svarer indenfor en 3-4 dage så lukker du bare :-)
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
13. april 2012 - 19:22 #18
svar bip bop :)