Avatar billede bruno1 Novice
10. april 2012 - 20:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

diagram-pindende alt for tynde/for meget mellemrum mellem pindene

Hej

Jeg har lavet et pindediagram med ca 40 pinde i. Mit problem er at der er alt for meget luft mellem pindene således at når jeg printer diagrammet er pindene næsten usynlige. Der er massere af luft mellem pindene så de kan sagtens blive tykkere/rykkes sammen.

Jeg leder efter funktionen hvor jeg gør mine pinde tykkere og fjerner noget af det mellemrum der er mellem pindene nu, hvordan gør jeg det?

Mvh

Bruno1
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2012 - 21:06 #1
Office består mig bekendt af mange forskellige pakker Bl.andet Word Exell P.P Outlook O.S.V. O.S.V. så det er svært at tyde hvad du mener. om ikke andet så smid et screenshot herind.
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2012 - 21:14 #2
Er du kommet til at lave tomme rækker mellem rækkerne med data? Upload din Excelfil til www.gupl.dk . Så er det nemmere =)
Avatar billede bruno1 Novice
10. april 2012 - 22:55 #3
Jeg beklager. Jeg skulle selvfølgelig have fortalt det var i excel men jeg gik ud fra problemet er det samme uanset om det var word eller en af de andre programmer :-)

Jeg har ikke indsat tomme rækker mellem de fyldte. Hvis alt fejler må jeg prøve at få uploaded filen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. april 2012 - 23:02 #4
Du skal se efter "Egenskaber eller formatering" af streger/stregtykkelse.
Her kan du i næsten alle programmer som kan benyttes til at tegne diagrammer indstille stregtykkelsen.
For at gøre kommandopunktet aktivt, kan du være nødt til først
at markere en enkelt streg.
/ptj_11
Avatar billede pstidsen Novice
11. april 2012 - 12:41 #5
Kan du ikk uploade filen til www.gupl.dk ?
Avatar billede bruno1 Novice
11. april 2012 - 21:43 #6
kan det være fordi den ene akse er tid så pindene er tvunget fra hinanden? Det burde stadig være muligt at ændre på hvor brede pindene er. Jeg har skruet helt op for serieoverlapning så den er max overlappet og mellemrums bredte helt over på "intet mellemrum" men der er stadig ret stort mellemrum

forstår ikke helt hvad der sker

Bruno1
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2012 - 18:19 #7
hvis du ikke vil hjælpe os så er det svært at hjælp dig. Upload nu filen til www.gupl.dk så vi kan se på den!
Avatar billede bruno1 Novice
25. juli 2012 - 10:22 #8
Hej

Tak for alt jeres hjælp, mit projekt blev droppet så jeg endte op med ikke at skulle bruge jeres hjælp alligevel. sorry

Send mig et svar så kan i dele points
Avatar billede bruno1 Novice
29. november 2013 - 13:26 #9
jeg takker endnu en gang for jeres indsats men der er ingen der i over 1 år der har svaret så jeg lukker den her :-)

Tak for indsatsen!