Avatar billede tinem Novice
09. april 2012 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Teksten er savtakket i Photoshop CS2?

Jeg skal genskabe ikonerne for RSS og XML fra http://beta.findtoilet.dk/feeds/municipality, da disse kun var i GIF.

Jeg prøver nu at genskabe dem i Photoshop CS2 med et baggrundslag samt et lag med rektangel i farve og så et lag med tekst, så jeg kan lave flere af disse med forskellig tekst, men problemet er at jeg får en savtakket skrift og da det er hundrede år siden at jeg har arbejdet med Photoshop kan jeg ikke finde ud af at få en lige så tydelig tekst som disse. Har prøvet alt, men har ikke fundet løsningen. Håber en af jer kan hjælpe. Tak.
Avatar billede uap Nybegynder
09. april 2012 - 17:18 #1
Har du tjekket om Anti Alias er indstillet korrekt i tekst-bjælken? Hvis den står på "none", så prøv at vælge f.eks. Sharp eller Crisp.
Avatar billede Freebooter Nybegynder
09. april 2012 - 17:27 #2
Hej tinem
Jeg vil tro at du enten skal bruge Crisp eller Smooth på dit textlag.
Du finder mulighederne i toppen af Photoshop når textværktøjet er valgt.
Vh Brian
Avatar billede Freebooter Nybegynder
09. april 2012 - 17:29 #3
Der var jeg for længe om at trykke OK....
Det er da rart at vi er enige :-)
Brian
Avatar billede tinem Novice
09. april 2012 - 18:59 #4
Tak for svarene. Jeg havde allerede prøvet det i foreslå, på nær Anti Alias, fordi den kan jeg ikke finde. Tror ikke den findes i denne version.

Jeg har uploaded min fil http://test.beta.findtoilet.dk/sites/all/modules/features/img/share_data.psd hvor der allerede er 2 lag, så hvis en af jer ville gøre mig en stor tjeneste at skrive Teksten med hvid samt f.eks. XML, ville jeg være rigtig glad, fordi så kan jeg lave de andre ud fra denne fil.
Avatar billede tinem Novice
10. april 2012 - 13:49 #5
Jeg har løst det selv. Brugte Teamviewer til at lave teksten på en vens computer med en anden version af Photoshop og synes selv det ser OK ud nu http://test.beta.findtoilet.dk/feeds/municipality
Avatar billede tinem Novice
20. april 2012 - 09:42 #6
Hvis I skriver et svar så vil jeg gerne give jer point fordi I har brugt tid på at hjælpe mig.