Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 09:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installerer man 3. parts drivere?

Hej.

Jeg sidder i den situation at jeg med mit nVidia 8800 GTX har den beskrevne bug her:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-settings-updates/+bug/539196

Ikke kan køre med dual monitors i min Ubuntu 32-bit 11.10. Jeg kan se i posten at der beskrives en driver version "195.36.08-0ubuntu2". Men jeg har svært ved at gennemskue hvor og hvordan jeg får fingrene i den, og installeret den.

Nogle gode råd?

Mvh

Tore
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 09:14 #1
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2012 - 09:21 #2
Jo, det kom jeg også frem af var tilfældet. Jeg savnede bare noget dokumentation til installationen.

Jeg har endnu ikke prøvet netop den, men jeg fik den nyeste officielle nVidia driver installeret. Desværre, så var der stadig utroligt mange problemer med at få dual monitor løsningen til at fungere.
Avatar billede lassebm Nybegynder
11. april 2012 - 02:19 #3
Har du stadig problemer? Jeg har en Xorg.conf fil, jeg kan dele som virker med dual monitors, med den officielle driver fra NVIDIA.

Du skal nok dog lige rettet hor(vert sync rates mm. for at det spiller 100%.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2012 - 06:08 #4
Jeg er faktisk endt med at smide Linux distributionen ud og gået tilbage til en Windows 7, da driver-showet simpelthen tager mere tid end jeg at bruge på den slags.

Men du må ikke desto mindre meget gerne sende mig din .conf, så får jeg lige prøvet den af i weekenden eller lignende.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 06:14 #5
Ville du sende conf filen Lasse? :)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 23:01 #6
Lukker tråden.