Avatar billede request Nybegynder
06. april 2012 - 18:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mappevisning

Jeg kan ikke få lov at indstille visning af mapper og fielr i mine mapper som jeg vil.

Jeg vil gerne have vist mapper og filer i min Dokumenter mappe (når man åbner den) som 'Detaljer'. Samtidig vil jeg gerne have lov at indstille visning af mapper og filer inde i nogle af mapperne anderledes. F.eks. vil jeg gerne have mapper og billeder i mappen 'Billeder' vist som 'Store ikoner'.

Det kunne man uden problemer i XP, så det er vel også muligt i 7.

Jeg kan ikke bruge enten eller. Foretrækker visning i 'Detalje'. Men i nogle tilfælde dur det ikke. Som f.eks. med billeder, da man så ikke kan se hvad der er på billedet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2012 - 21:16 #1
Avatar billede request Nybegynder
06. april 2012 - 21:28 #2
Okay, kan regne ud du ikke ermmed på hvad jeg mener. Er svært at forklare. ved ikke om jeg kan finde ud af at gøre det bedre.

Hvis man f.eks. har valgt 'Detaljer' vises alt i detaljer. Både de mapper man ser først, når man åbner mappen Dokumenter OG de mapper (og filer) der er inde i dem igen.

Jeg vil gerne (som jeg kunne i XP) selv bestemme hvilke mapper der skal vises hvordan. Altså gøre forskel på dem.

Jeg gider f.eks. ikke have Dokumenter (de mapper man ser først når man åbner den) vist som 'Store ikoner'. Omvendt gider jeg helelr ikke have mappen billeder vist som 'Detaljer', da man så ikke kan se billedet.

Tror her efter ikke jeg kan forklare det anderledes. Syntes også det burde være til at forstå.
Avatar billede request Nybegynder
06. april 2012 - 22:44 #3
Ok, kan se det med mappen Billeder ikke er noget problem. Jeg skal bare gå direkte ind i den, i stedet for via Dokumenter.

Men problemet er stadig aktuelt, da der er andre mapper jeg også har billeder i. I dem vil jeg gerne have mere end en slags visning: 'Detaljer' til dokumenter og 'Store ikoner' til billeder.
Avatar billede request Nybegynder
06. april 2012 - 22:46 #4
I dem vil jeg gerne have mere end en slags visning: 'Detaljer' til dokumenter og 'Store ikoner' til billeder.

Ved selvfølgelig godt det ikke er muligt i samme mappe. Det jeg mener er, at f.eks. i mappen Guitar har jeg både dokumenter og så en mappe i mappen med billeder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2012 - 23:15 #5
Har du  XP endnu kunne du jo lave et screenshot og lægge herind!
en ting jeg bruger som næsten er ens.er eksempelruden.
http://gratisupload.dk/vis_billede/677322/
Avatar billede store-morten Ekspert
06. april 2012 - 23:30 #6
Som jeg ser det, kan det være, når mappen ligger i et 'Bibliotek'

Prøv at oprette en mappe på 'Skrivebordet' højreklik på den og vælg 'Egenskaber'
Så er der en fane der hedder 'Tilpas' Her er der mulighed for at vælge type mappe du vil have.

Denne mulighed er ikke at finde hvis mappen/mapperne ligger i et 'Bibliotek'
Avatar billede store-morten Ekspert
06. april 2012 - 23:43 #7
Avatar billede request Nybegynder
06. april 2012 - 23:58 #8
Jeg har ikke længere XP. har kun en computer.

Er ikke med på hvad du mener. De ligger jo alle sammen i Bibliotek.
Jeg har f.eks. em mappe i Dokumenter mappen der hedder Computer. Og inde i den igen en mappe der hedder OCR. Så er stien Bibliotek -> Dokumenter -> Computer -> OCR

Forstår ikke det med en mappe på Skrivebordet.

-

Eksempel.
Jeg har en mappe der hedder Guitar. Lige når man klikker sig ind i den, ligger der nogle mapper og dokumenter. Dem vil jeg gerne have vist som Detaljer.
En af mapperne i mappen Guitar hedder Billeder. Filerne i den vil jeg gerne have vist som 'Store ikoner'.

Kan være vi  taler forbi hinanden, eller jeg er helt ude at svømme.

Men jeg forstår ikke hvorfor i har svært ved at forstå hvad jeg mener.
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 00:00 #9
Ja kender godt det med Egenskaber. Men hvad hjælper det med en ny mappe på skrivebordet, når det ikke er den det handler om. Højreklikker man man på en af mapperne i Dokumenter mappen og vælger Egenskaber, er der jo ikke den mulighed du viser på billedet.
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 00:14 #10
Nåh ja, du skriver jo selv...

Denne mulighed er ikke at finde hvis mappen/mapperne ligger i et 'Bibliotek'

Havde jeg ikke set.

Jeg forstår som sagt bare ikke hvordan jeg kan løse det med en mappe på skrivebordet.

Jeg har en mappe der hedder Guitar. Lige når man klikker sig ind i den, ligger der nogle mapper og dokumenter. Dem vil jeg gerne have vist som Detaljer.
En af mapperne i mappen Guitar hedder Billeder. Filerne i den vil jeg gerne have vist som 'Store ikoner'.

Fungerer Windows 7 ikke sådan at man kan vælge forskellig visning i hovedmappen (hvis den kaldes det) og undermapper? Det er alt hvad det handler om.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. april 2012 - 00:23 #11
De ligger jo alle sammen i Bibliotek.?
Ja. Denne mulighed er ikke at finde hvis mappen/mapperne ligger i et 'Bibliotek'

Forstår ikke det med en mappe på Skrivebordet.?
Prøv at oprette en mappe på 'Skrivebordet' højreklik på den og vælg 'Egenskaber'
Så er der en fane der hedder 'Tilpas' Her er der mulighed for at vælge type mappe du vil have.
For at afklare om det er det du mener er problemet.

Jeg har f.eks. em mappe i Dokumenter mappen der hedder Computer. Og inde i den igen en mappe der hedder OCR. Så er stien Bibliotek -> Dokumenter -> Computer -> OCR ?
Så har du ikke denne mulighed er ikke at finde hvis mappen/mapperne ligger i et 'Bibliotek'

En af mapperne i mappen Guitar hedder Billeder. Filerne i den vil jeg gerne have vist som 'Store ikoner'.
Se #5 Så vælg dog 'Store ikoner' som vil gælde for filer i denne mappe og ikke i evt. undermapper.

Og undskyld jeg forsøgte at hjælpe.
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 02:06 #12
Se #5 Så vælg dog 'Store ikoner' som vil gælde for filer i denne mappe og ikke i evt. undermapper.

Hvis jeg gør det, ændre jeg hele dokumenter mappen til 'Store ikoner'.

Og undskyld jeg forsøgte at hjælpe.

Hvorfor skriver du det?? Har jeg skrevet noget der kan tolkes negativt, har det ikke været hensigten.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2012 - 08:15 #13
Hvis jeg gør det, ændre jeg hele dokumenter mappen til 'Store ikoner'.

Det er jo nettop ikke tilfældet i nederste billede i #5
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 17:06 #14
Fuck... jeg opdager først nu at der er to billeder. Har indtil for et øjeblik siden kun set det øverste!! Har klikket på linket mange gange, men ikke skænket en tanke at der kunne være mere end det jeg umiddelbart ser. Når jeg åbner siden, passer det på min skærm præcis med underkanten at øverste billede.
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 17:07 #15
Så tror da pokker jeg ikke fatter en pind ...! :D
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 17:08 #16
Øhh.., det hjælper da bare stadig ikke noget. Når jeg slår den til, slår den til i alle de andre mapper også.

Så er vi lige vidt. Jeg kan igen ikke få det til at fungere.
Avatar billede request Nybegynder
07. april 2012 - 17:10 #17
Men det du mener/foreslår er måske, at jeg skal slå den til og fra efter behov?
Den mulighed har jeg hele tiden kendt til. Er ikke det jeg efterlyser... Men er der ikke andre måder at gøre det på, bliver det jo så løsningen.
Avatar billede request Nybegynder
19. april 2012 - 14:10 #18
Nå.