Avatar billede vertexssd Nybegynder
06. april 2012 - 01:05 Der er 2 kommentarer

Vertex 3 AHCI

Hej folkens.

Jeg har igennem længere tid har problemer med at mit OS bare frøs - denne fejl er kommet efter at jeg har fået min SSD disk

så jeg ringede til proshop, og de fortalte mig at jeg skulle køre den på AHCI.

Mit problem ligger i at:

jeg har et Raid 0 med 2 500 GB diske, dem kan jeg nemt lave - de ligger på Port 5 og 6
men min port 1-4 kan jeg vælge RAID - IDE - AHCI på, men vælger jeg AHCI - kan jeg ikke vælge RAID i Port 5 og 6.

Hvis jeg starter min com op, og forsøger at boote med min Windows Disk (for at formatere) kan jeg ikke få lov til at få windows boot frem - med mindre at jeg vælger at køre alle mine Diske på IDE eller AHCI.
så kan jeg installere mit windows og alt det der, men kan ikke få mit raid op at køre... Har forsøgt at installere det, og så derefter i BIOS skifte den over på RAID - her får jeg bare BSOD.

Har så skaffet mig et ekstern DVD drev (USB) - her kan jeg godt boote ind til windows installeren, men den kan INGEN diske finde - heller ikke min Vertex 3 Disk.

Jeg har et Asus Crosshair IV formula board.
Avatar billede Anon Nybegynder
06. april 2012 - 12:45 #1
Bare for hører,
har du prøvet tjekke

pkt. 4.4.3 side 4-29
og side 4.31
i manualen?

Må starte et sted :)

Ved fra min . skulle server, skulle jeg huske bruge de rigtige sata porte, da alle ikke virkede. samt efter vælge RAID i bios, så efter restart, skulle jeg spamme CTRL + I . under startop. for opsætte resten.
Avatar billede vertexssd Nybegynder
06. april 2012 - 13:22 #2
Har opsat alt ved at trykke CTRL + F, og har læst det hele