Avatar billede Hasselriis Nybegynder
05. april 2012 - 23:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Autosum ved dynamiske kolonner

Hej Eksperter

Jeg har en oversigt (et budget), hvor man kan tilføje beløb ved hjælp af en knap i excel 2007.

Når der ikke er flere rækker, kan man tilføje en ekstra og derefter tilføje endnu en post inkl. beløb.

Kolonne eks. B, skal selvfølgelig summeres i bunden. Den strækker eks. sig fra celle B12:B25 og skal summeres i celle B26. Og i tilfælde af, at der skal indsættes en post mere, skal summeringen strække sig over B12:B26 i stedet. Vel en dynamisk autocum? Det er ikke nødvendigvis sikkert, at der er tal i alle cellerne.

Er der en, der kender til sådan en kode?

PÅ forhånd tak.

Hilsen fra Morten
Avatar billede excelent Ekspert
07. april 2012 - 07:05 #1
=SUM(INDIREKTE("B12"):B25)
Avatar billede Hasselriis Nybegynder
08. april 2012 - 09:54 #2
Hej excelent...

Tak for svar. Jeg fandt en anden formel, som virker efter at de første 5 linjer er blevet kørt.

Jeg vil afprøve din. Dog skal jeg lige have formuleret den til engelsk.

Hilsen fra Morten