Avatar billede SunShine2333 Nybegynder
05. april 2012 - 00:26 Der er 12 kommentarer

Køb af bil

Hej. Jeg er en dreng på 18 år og vil købe min første bil jeg har kigget lidt rundt i hjemmesiderne: dba.dk og bilbasen, jeg vil bare gerne have en start bil til 40.000 og under. Jeg kender bare ikke til afgifterne som sådan, men ville høre om i kunne give mig råd til det bedste at købe til en på min alder? Alt det med vægt afgifter har jeg sgu ikke styr på.
Avatar billede store-morten Ekspert
05. april 2012 - 00:52 #1
Avatar billede raven_dk Nybegynder
05. april 2012 - 01:55 #2
Forsikring kommer nok til at betyde mere end en vægtafgift.

http://www.forsikringsguiden.dk
Avatar billede SunShine2333 Nybegynder
05. april 2012 - 02:23 #3
Hvad for et mærke er bedst at se til? Altså for mig.
Avatar billede frem-ad Professor
05. april 2012 - 08:33 #4
tysk er nemmest og billigst når den skal på værksted, det kan være vw (ikke golf 3) - seat(efter 1990) - opel - skoda(efter 1992) brug evt. denne side http://www.bilbasen.dk/alt-om?Length=5 der kan du du læse Professionelle biltest og -artikler og hvad personers erfaringer med de enkle mærker-modeller (forumet) men som raven_dk siger er det forsikring der er en af de ting der er dyrest for nye billist.
Men nærmere en bil for dig kan jeg ikke komme det, for jeg kan heller ikke søge når jeg ikke ved hvor i landet du kommer fra, og hvad dit forbrug er og til hvad den skal bruges til, men hvis du finder en bil på nettet kan du prøve og spørge herinde om meninger med den enkle bil.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2012 - 10:17 #5
forsikring: der er regler for hvor meget en bil må repareres for i tilfælde af skade hvis den er kasko-forsikret. Og med en bil til 30-40.000kr, så er det ikke meget. Som ny fører er du også ret dyr at forsikre - så lov dig selv, at du kører pænt, og nøjes med en ansvarsforsikring. Hvis du kører galt, så mister du bilen - så lad være med det.
Afhængig af selskab skal du have kørt i nogle år / være fyldt 25 før forsikringen falder til en mere rimeligt beløb.
Avatar billede SunShine2333 Nybegynder
05. april 2012 - 11:50 #6
Jeg bor på Amager, jeg skal nemlig gå på Tec skole ude i Hvidovre og det ville være dejligt med en bil, tænkte jeg. Men tak for hjælpen, det har hjulpet mig en del.
Avatar billede SunShine2333 Nybegynder
05. april 2012 - 15:32 #7
http://m.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/14-comfortline/901961 - kan det passe at den er så billig ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2012 - 19:33 #8
nej - det er (læs teksten) privat leasing.
Så du skal betale 21.500 kontant, og derefter 2095 kr/md i et langt antal år.
Der er mange annoncer, hvor de 'kommer til' at bytte rundt på udbetaling og så den samlede pris - så du skal læse og spørge.
Avatar billede frem-ad Professor
06. april 2012 - 08:58 #9
Her er nogle eksempler på hvad det kunne være, jeg har taget udgangspunkt i der kun er 15-20km og det er nysynet og de er i den prisklasse hvor du kan nøjes med ansvars forsikring (for der bliver en bil til 40000kr for meget uden kasko) og så kør i den et par år til du har fået noget angsinitet, det er min jyske holdning :-)

De først 2 er umiddelbart de meste interessante for seat køre godt det er vw dele derved billige og der er ikke så meget ekstra men en stabil bil der kan bringe dig fra a til z

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/cordoba/14-se/1147628
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/16-extra/1126155
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/14i-joy/820051
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/felicia/13-lxi/1120029
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. april 2012 - 01:55 #10
køb en brugt glof 3 eller 4 :D

du kan sagtens få en udemærket mil til under 10000 dask,
husk kun at kigge/købe biler der ikke skal synes om lidt!
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. april 2012 - 01:59 #11
ps, bilforsikring er PISSE!!!!!!!!!!! JEG SIGER PISSE!!! EN SIDSTE GANG, PISSE!!!!! dyrt for unge mennesker. priserne kan jo komme op på de 25 - 35000kr om året!!

registrer derfor bilen i en af dine forældres navne, derved betaler du kun 3000 om året ;P
Avatar billede SunShine2333 Nybegynder
27. april 2012 - 02:01 #12
Ingen a mine forældre har kørekort så det er lidt skævt :p