Avatar billede TRoXa Novice
02. april 2012 - 12:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Pro til HP DC7700 Stationær (desktop)

Hej

Jeg har købt 3 HP computere hvor der fra firmaets side selvfølgelig er taget harddiskene ud, da der lå firmarelaterede filer på dem som de ikke ønskede skulle ud i verden.

Nu er problemet så, at jeg selvfølgelig gerne vil installere de maskiner med den licens der er på licensmærket på computeren. Der står bare Windows XP Professionel (HP).

Har hentet diverse windows xp (umodificerede), men ingen af dem vil godkende den kode der står på computeren. Har så læst mig frem til at jeg skal bruge en HP Windows XP skive for at kunne bruge den nøgle, da det er en HP Oem nøgle. Jeg fandt en skive på engelsk og som godtog nøglen, men dem der skal bruge computerne er meget dårlige til engelsk.

så mit spørgsmål.

Nogen der ved hvor man kan hente en umodificeret (lovlig) iso til HP maskiner (xp pro dansk), eller som har styr på unattend/oem modifikationer af cd'er?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 12:36 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
02. april 2012 - 12:56 #2
Sprogpakken er kun til xp medie pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2012 - 13:00 #3
xp udgår helt - hvorfor ikke opgradere med en
http://www.fcomputer.dk/software/os/microsoft/windows-7-home-premium-family-pack-32-64bit-opgradering-3-pcer-i-en-husstand-dansk.html
det er knap 340kr/maskine, og så er der opgraderinger de næste år.
Avatar billede TRoXa Novice
02. april 2012 - 13:01 #4
vil helst undgå (om muligt) at skulle bruge flere penge end jeg allerede har gjort på de her maskiner :)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2012 - 13:12 #5
Så er linux vel heller ikke en mulighed? Ubuntu er næsten lige så let som windows, og libreoffice er bedre end (min påstand) ms-office.
Avatar billede TRoXa Novice
02. april 2012 - 13:49 #6
claes57 > nej desværre ikke. vil have de xp nøgler i brug når de nu er der :)
Avatar billede TRoXa Novice
02. april 2012 - 15:03 #7
løsning fundet :) jeg prøvede at ringe til HP og spørge hvad muligheden var for at få/købe en recovery cd til den pågældende model og efter en ca 10 minutter lang samtale, så er der nu 3 recovery cd'er på vej til mig uden beregning idét det er business maskiner og de i deres business support gør dette gratis :D

Tak alligevel til dem der kom med idéer her :)