Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 21:02 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Godt free backup med pxe boot

hej eksperter  jeg søger efter et  godt  backup program som kan lave en fuld backup af computere  og den skal ha en boot cd  som man kan boot backup op på computeren og har pxe boot i sig så den kan boots op via bius  lige som deployment service

Håber virkelig i kan hjælpe mig ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 23:23 #1
Nu må du jo ikke forlange alt formeget af et gratis program. men prøv at se på EaseUs ToDo: http://www.todo-backup.com/business/free-backup.htm
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 23:54 #2
492 point ude, hvad med at lukke nogle af dem ?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:02 #3
hej valbycom

jeg vil gerne ha et backup program

som har lave  backup af computeren med systemet windows  og programmer og filer  og kan pxe boote over netværket  (forde)

jeg har en netbook så går tit ned  OG system (windws ) aler  programmer  skal over på usb stik og installeres  via usb så jeg vil gerne ha et free/ backup med pxe boot  så jeg kan installere  aller programmer/systemet windows på net med et klik
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:26 #4
Jo jeg har fattet det med pxe, men det bliver vist svært at få gratis. Men har du da brug for det? Man kan jo have både Recovery programmet og et Image på samme USB stick - Jeg har prøvet det med Acronis og det gik fint. Men man må først lægge et image ind efter recovery programmet er installeret. Der må da også være en speciel årsag til at din Netbook tit går ned. Jeg har godt nok kun stationær 2 stk. men de går aldrig ned, heller ikke ad åre. Den nyeste ToDo kan vist startes ved boot, sådan at har man et Image på en anden partition end C-partitionen, kan man starte det op og komme videre den vej.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:29 #5
Ps. TODo kan også følgende:
Backup shared files and folders stored on network or NAS
Schedule a network backup job
Backup data to network or NAS
Restore backup from network or NAS
Restore backup to network or NAS
Backup network data via full backup, incremental backup or differential backup.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:54 #6
hej :-)  det jeg gerne vil ha :-)

et free program

så kan lave en backup af computeren
med  filler  system programmer

og så  har jeg et program på den anden computer med en dhpc server indbyke i programmet  pog jeg Installer  windows og alle mine programmer i programmet  så jeg når jeg er færdig så laver programmet en DHPC /PXE server så computeren så booter  fra vil pxe boot ) let ligesom det  http://www.nordkystenit.dk/wp-content/uploads/2009/11/update-notifier-1.jpg  og så¨jeg får nye programmer så skal computeren boots på ny :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 01:00 #7
Af mangel på viden vil jeg afstå fra at kommenterer på muligheden for at lave pxe med ToDo:)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 01:05 #8
??????

hvad det er en  netboot :-)

kan man ikke lave det lige som http://www.nordkystenit.dk/wp-content/uploads/2009/11/update-notifier-1.jpg

?????
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 01:22 #9
Aner det ikke, jeg kan ikke se hvad det er.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 10:27 #10
hej jeg fant lige et program som hed windows automated installation kit

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=10333

hvad kan det ????

jeg vil gerne ha et program ¤# OG i det program  vil jeg  gerne kunne  Installer  windows og alle mine programmer i programmet  og lave forskellig programmer til de forskellig computer
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 10:32 #11
ps kom lige til at klikke på Svar (til løsninger og pointgivning)

jeg skule klikke på Kommentar (til forslag)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 12:35 #12
windows automated installation kit er til at installere windows på flere computere f.eks skoler og firmaer.

På et Image som ToDo med flere gemmes alt hvad der ligger på partitionen.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 13:14 #13
hej

windows automated installation  dur den til windows xp  og til windows vista og til windows 7 ????

vil gerne bruge tid på at installere alle computerne med
windows system og programmer til de forskellig computer

og så gemmer windows automated installation  et image  af de forskellig computer med værs dege windows version og værs dege programmer :-) og når jeg køber nyde programmer  så lekker jeg dem ind i windows automated installation  og så jeg computerne boots på ny :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 13:28 #14
windows automated installation er jo et helt andet spørgsmål end det du oprindelig har stillet. Jeg har aldrig prøvet det, men du skal være opmærksom på, at et Image af C-partitionen med windows, også indeholder chipset driverne til det bundkort, som er brugt. Derfor hvis det Image bruges på en computer med et andet bundkort, skal der lægges andre drivere ind. Windows 7 påstår at kunne gøre det, og det kan køre, men det kører ikke godt - jeg har prøvet det selv.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 13:46 #15
hvorfor et program dur til windows xp vista 7 ??

jeg forstiller mig et program til windiws 7 og xp og vista  og 7

også installere jeg systemmerne og de forskellige programmer til styresystemer så bliver der lavet en pxe boot server /DHPC server så alle de forskellig computer  :-)  og så er det et  image  som hedder valbycom boot og et image  som hedder rasmus64745 boot
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 13:54 #16
EaseUS ToDo dur til alle windows versioner. Det med pxe ved du nok mere om end jeg, for jeg interesserer mig slet ikke for pxe.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 14:00 #17
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 16:03 #18
Du lægger billederne i forkert størrelse, man kan ikke se hvad det forestiller. Men det nytter heller ikke at du bare bliver ved med at stille nye spørgsmål. Du har selv lagt et svar, og det kan du jo så apceptere.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 16:30 #19
det er pxe boot

debian edu

http://maintainer.skolelinux.org/debian-edu-doc/de/images/pxe-tjener.png

jeg vil gerne ha backup med indbykke deployment service

så den kan boot vil pxe ) og ki den molehed at installere styresystemer  og programmer  )
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 17:17 #20
En Linux installatrion - og det skriver du først nu! Du skrev da ellers i #3:" backup af computeren med systemet windows"
ToDo er til  Windows 8, 7, Vista, XP, 2000 og ikke til Linux.
Jeg står af her.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 18:15 #21
jeg taler ikke om linux der er et billrd af pxe boot med linux :-)

jeg har fånnet nåde som hedder emBoot  http://download.cnet.com/emBoot-PXE-Server-Directory-Service/3000-18506_4-49667.html

jeg vil bare ha en backup server program free

som kan det her '
lave en backup af computeren

lave en bootdisk (som man kan boot fackup filer op?

lave en pxe boot server så bootdisen kan bootd  den vaj )
Mulighed for at lave automated backup det er det jeg gerne vil ha vis du kan hjælpe med det så er der pointg
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 18:32 #22
Først vil jeg lige slå fast, jeg er ligeglad med point!
For det andet, jeg mener virkelig at det er bedst for dig selv at lukke her og så lave et nyt spørgsmål, så du forhåbenlig får kontakt til en bruger, som virkelig ved noget om PXE Server.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 19:13 #23
skal jeg lave et nyde spm  hvad skal jeg gå efter ???  backup  eller pxe server  eller  lav en backup med dhpc server og en pxe server :-)  er det det jeg skal gå efter ?????
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 19:36 #24
Ja eller "free backup med pxe mulighed" Det er mere fordi vi er kørt fast her og du har brug for at der kommer nye spillere på banen.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 20:16 #25