Avatar billede MinibruV Nybegynder
31. marts 2012 - 00:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mails forsvinder fra Outlook ved hentning..

Hej Eksperter..

Jeg har et problem ang. mails der forsvinder fra min Outlook..

Vi er 2 brugere i husstanden med hver vores PC og Outlook er opkoblet til samme E-mail acc. da det er en arbejdsrelateret E-mail.

Mit problem er:

Når jeg fx. sidder på den ene pc, modtager en mail og åbner den, så er den forsvundet fra den anden PC.

- Jeg tænker det kan være en opsætningsfejl, men har i nogle gode forslag til hvordan man kan løse dette problem?
(Så slipper jeg for at videresende e-mail til den anden computer HVER gang)

Mit udbyder er TDC hvis det kan have nogen relevans..

På forhånd tak.

Mvh.
MinibruV
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 02:53 #1
Lige for at være sikker.

Du skriver:
Når jeg fx. sidder på den ene pc, modtager en mail og åbner den, så er den forsvundet fra den anden PC.

Har den været læst på den anden PC, eller kan mail kun hentes til enten den ene eller den anden PC?

Hvis den kun kan hentes til enten den ene eller den anden, kan du lade Outlook gemme en kopi på serveren, så vil den komme på begge.

Punkt 8 under "Metode 2" i linket:
http://support.microsoft.com/kb/2002261/da

Hvis du bruger den metode, skal du engang imellem logge på Webmail og tømme postkassen, så den ikke løber fuld.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
31. marts 2012 - 02:55 #2
Du skal ind under konti indstillinger og finde stedet hvor du kan sætte Outlook til kun at hente en kopi af beskeden, så den stadigvæk ligger på serveren til hentning fra den anden maskine.

Du kan så også sætte op hvornår den skal slettes, da din konto ved din udbyder ellers risikerer at blive fyldt op og spærret for nye mails.

Opsætningen på denne måde gør at begge maskiner kan se de modtagne mails, men ikke hvad der sker med dem.
Læsning, besvarelse osv. er noget der sker lokalt på den enkelte maskine med den kopi af mailen, som er på denne maskine.
Skal du have noget der synkroniserer handlingerne også, så skal du til at kigge på noget ala exchange eller måske en avanceret form for IMAP-servere.
Din server er måske allerede en IMAP-server, hvilket kan lette lidt på administrationen af synkroniseringen af dine to maskiner. Prøv at undersøge det.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2012 - 03:01 #3
TDC tilbyder ikke IMAP, så er det i hvertfald noget nyt.....
Godt nok underligt, de ikke gør det, men sådan er det desværre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. marts 2012 - 18:27 #4
Kan den nyligt hentede mail ses på begge computere, lige indtil at den bliver læst på den ene computer?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. marts 2012 - 18:29 #5
Glemte lige at spørge om en ting:
Hentes mailen fra en konto hos udbyder(TDC), eller hentes den fra arbejdspladsens mailserver?
/ptj_11
Avatar billede MinibruV Nybegynder
11. januar 2013 - 16:26 #6
lukket
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2013 - 16:34 #7
Hvad var løsningen?