Avatar billede tommyhenriksen Nybegynder
29. marts 2012 - 20:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med hjemmenetværk

jeg har to acer pc med windows7 som er koblet op mod hinanden med en router, fra routeren går der et kabel over til et bredbånds modem. pc1 kører fint på internettet men pc2 kan ikke identificere netværket og når jeg kører fejlfindingsværktøjet får jeg af vide at der er fejl i ip-konfiguration.
Hvad kan problemet skyldes ?
Alt er prøvet med at genstarte og resætte ip adresse.
Håber der er nogen der kan hjællpe.
Avatar billede Litch Nybegynder
29. marts 2012 - 23:15 #1
Løsning 1) ændre ip-indstillingerne på pc2 så den for en automatisk ip-adresse.

Løsning 2) indtast ip-adresse til pc2 (eksempel:192.168.0.100).
indtast Undernetmaske (255.255.255.0).
indtast Standardgateway (eksempel:192.168.0.1)
indtast Foretrukken DNS-Server (samme ip som til standardgateway).

Hvis en af disse to løsninger ikke virker, må du meget gerne lave et billede over dit netværk og uploade linket hertil.
For så kan jeg måske hjælpe dig lidt videre.
Avatar billede tommyhenriksen Nybegynder
29. marts 2012 - 23:34 #2
tak for svaret, det vil jeg prøve men jeg har en lumsk mistanke om at der er noget galt med routeren