Avatar billede fiffi Novice
29. marts 2012 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærmstørrelse Access

På vore arbejdspc'er har vi alle samme 24" widescreen skærme. Jeg har lavet en lille database der fungerer lidt som et mini-intranet. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at kunne starte min Accessdatabase i tilstand som ikke er maksimeret (gendan), således at den fx. kun ligger i venstre side. Er der funktioner der i en opstartsscript kan definere højde og brede på selve access-applicationen, evt. også placeringen.
Avatar billede fdata Forsker
29. marts 2012 - 22:40 #1
Avatar billede fiffi Novice
30. marts 2012 - 10:24 #2
Hej fdata. Ser ud til at det lige er det jeg skal bruge. Størrelsen bliver fint ændret jeg får dog en fejlmeddelelse. Jeg har sat koden "jSizeAccess (0,0,480,640)" ind når jeg loader min opstartsform. Den fejler dog med:
Runtime Errror 438
Object doesn't support this property or method og koden bliver nu ændret til "Print SizeAccess (0,0,480,640)". Er det noget versionsfnidder. Jeg kører Access 2003.
Avatar billede fiffi Novice
30. marts 2012 - 15:58 #3
Jeg lavede en fejl i scriptet. Jeg skal selvfølge anvende "call SizeAccess ..."
Avatar billede fdata Forsker
01. april 2012 - 22:34 #4
Fint. Takker for point ;O)