Avatar billede Dave26 Nybegynder
28. marts 2012 - 21:03 Der er 7 kommentarer

Mobilt bredbånd på bærbar men skal dele netforbindelsen med andre enheder gennem AP?

Hey Hey.

Jeg har lige købt en bærbar pc og har mobilt bredbånd på den. Jeg har kun mulighed for mobilt bredbånd der hvor jeg bor, desværre.

Men jeg har andre endeher som jeg gerne vil ha skal kunne dele den samme internetforbindelse gennem et AP.

Sådan som jeg havde forstillet mig det skulle hænge sammen sådan rent fysisk er at: min bærbar med mobilt bredbånd har et netkabel til AP`en og de andre enheder jeg så har i huset hopper på AP`en via wifi.

Jeg har ikke rigtigt kunne få det til at virke har prøvet mange muligheder efterhånden så kunne godt bruge en hånd.

Håber i kan hjælpe på forhånd tak.

Mvh. David
Avatar billede Blueeyez Mester
28. marts 2012 - 21:38 #1
Du skal lave en bro forbindelse mellem det mobile og lan forbindelse, dette kan gøres via netværksforbindelse (XP) Vista og 7 hedder det lidt andet, men stadig bro forbindelse. (Du skal markere 2 forbindelser, vælge opret broforbindelse :)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
28. marts 2012 - 22:34 #2
Det bedste er at købe dig en 3G router i stedet - ellers tag et kig på skyline: http://www.internet-bredbaand.dk/453/danmarks-billigste-bredband-6-mbit-fra-skyline/
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2012 - 23:21 #3
+1 til #2 ... at dele forbindelsen er smart men noget forfærdeligt roderi ... og kræver din computer står tændt...

køb en router, tilslut USB-mobil modem og derved har du internet...

nogle routere understøtter tilslutning af mobilt bredbånd (USB) andre enheder får bare monteret SIM-kortet ...
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. marts 2012 - 05:59 #4
Husk lige på at routerne typisk ikke understøtter de højere hastigheder, da de ikke er helt standardiseret endnu.
Ligeledes har routere med USB-porte kun standard drivere til USB-enhederne, så de vil typisk ikke yde det maximale, medmindre det da lige er en routere fra samme udbyder, som USB-stikket.
Avatar billede komputerdk Mester
29. marts 2012 - 07:20 #5
jeg ville nok investere i en Airlive 3GII (jeg har selv købt den til to kollegaer der skulle bruge 3G modem deling som også understøtter HSDPA+.. )

http://www.airlive.com/product/Air3GII

hvis man googler den kan man finde den til ca 250 kroner eksl. moms - og den kan dele dit 3G modem  (husk lige at tjekket at dit modem er understøttet) og den kan stå tændt hele tiden. + at airlive også har port til failover til ADSL eller andet RJ45 net..  dunno om hvor godt wifi dækker dog..

hvis du insisterer at dele via PC - kan du fx. bruge analogx Proxy - den er nem at sætte op - ellers har Windows en internet sharing
Avatar billede Dave26 Nybegynder
30. marts 2012 - 09:48 #6
det har jeg prøvet men det vil den ikke da mobile usb stik ikke understøtter ipv6...
Avatar billede Dave26 Nybegynder
30. marts 2012 - 10:05 #7
Mange tak for hjælpen jeg har bestilt en ny router.
(Airlive 3GII )