Avatar billede gorme Nybegynder
28. marts 2012 - 02:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 installation mangler driver :(

Hej

Mit drev i computeren gik i stykker sidste fredags og har nu fået min computer igen idag med nyt drev. Jeg skal selv installere windows 7, men modtager en fejl om en manglende driver under installationen hver gang.

Computeren: HP Envy 15
http://img834.imageshack.us/img834/7553/fotobco.jpg

Fejlen:

http://img208.imageshack.us/img208/8984/foto1al.jpg

Nogle kloge hovedet?

Mvh

Anders
Avatar billede pretttyfly Praktikant
28. marts 2012 - 07:08 #1
jeg går ud fra at du har en recovery cd til computeren , eller hvordan ?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 07:55 #2
brug slimdrivers til at finde den med - den er gratis

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2012 - 08:03 #3
Ja det hjælper jo ikke meget med slimedriver under en installation så har du et USB stik på Ca. 4Gb så hent og monter din DVD på stikket!
file:///D:/Links/Windows7-USB-DVD-tool.exe
Avatar billede pretttyfly Praktikant
28. marts 2012 - 08:16 #4
super godt tænkt poko1. det var også den retning jeg forsøgte at bevæge mig i :)
Avatar billede gorme Nybegynder
28. marts 2012 - 15:03 #6
det hjælper ikke, at smide filen over på en usb pind :( ?

Jeg skal bare overføre den fil du linkede til over på usb'en ik?

Fordi den kan ikke installeres på den
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2012 - 15:35 #7
Du kan ikke installere fra et defekt DVD drev derfor skal du først lave din Windows DVD om til en ISO:fil og med det værktøj jeg henviser til lave en Bootbar USB Dongle med dit styresystem på.
http://www.it-artikler.dk/2009/04/29/lav-iso-fil-af-cd-dvd/
ellers skal du låne et andet drev der skal ingen drivere til CD/DVD Drev! men du kan måske reparere dit Drev det kræver blot at styresystemet kører.
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2012 - 15:41 #8
nu er der mange måder at installere windows på
denne her er den rigtige måde

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

det er ikke normalt man skal bruge driver til cd eller dvd - de ligger indfedtet i windows cd dvd

derfor er den rigtige vej måske denne metode

sæt cd med windows i
fjerme partition c og opret en ny i et huk
nu er c partiton helt ren og bliver auto formateret
nu spørger den ikke efter noget drev for så er det defekt og du viulle ikke kunne komme så langt

det er dejligt at folk kan minde en om at man ikker kan bruge slimdrivers uden windows men lad spørgeren selv finde ud af det da det er hans tråd
m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2012 - 16:49 #9
Luk denne RAR fil op tryk på IE ikonet og du får en vejledning på dansk med mange nyttige links.
http://gratisupload.dk/vis/676721/
Avatar billede gorme Nybegynder
28. marts 2012 - 18:47 #10
altså det i siger det er , at jeg skal installere det via usb istedet for cd ?

Jeg har gjordt det mange gange før med cd , hvor det virkede fint , men det måske pågrund af det er en eksternt drev?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2012 - 19:24 #11
Der er noget jeg lige skal have på det rene! Det er vel ikke en reparation du forsøger? det forekommer mig at jeg har set en lignende melding hvor meldingen var der kunne ikke foretages en reparation indlæs drivere?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 07:45 #12
hvad sker der hvis du sætter windows cd i og booter op på den
trykker på dnne her

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

der skulle din drev partitioner gerne fremkomme

normalt kan man slette partition c og den lille partition på 100 mb som win 7 laver til systemfiler

man opretter blot et nyt partition c ikke det lille -det laver win 7 auto

hvis man ikke gør det ved en nyinstall kan den skjulte partition godt lave show med en - derfor er det en god ide

m.v.h
Avatar billede gorme Nybegynder
29. marts 2012 - 10:24 #13
Det er en ny windows installation på et drev, som er helt ny og derfor ikke er windows eller andet installeret.

Treatmenice:

Jeg for bare det billede, som jeg har linket til i tråden desværre. Jeg for slet ikke det billede du henviser til.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 12:57 #14
ok men nu spørger jeg er det en almindelig harddisk eller er det ssd harddisk eller er det revo drive

er det en ren install du har lavet eller hvad har du gjort
opdateret far en anden windows
Avatar billede gorme Nybegynder
29. marts 2012 - 14:10 #15
Jeg har fået en usb pind af en kammerat nu, men den laver samme fejl ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. marts 2012 - 18:31 #16
Prøv at se i bios at alle muligheder for at aktivere USB er brugt ? Enablet også Legassy USB.
Avatar billede gorme Nybegynder
29. marts 2012 - 21:18 #17
alt er aktiveret ...
Avatar billede gorme Nybegynder
04. april 2012 - 17:32 #18
installeret linux på nu, men kan stadig ikke få windows på den ?