Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 14:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort!

Hey allesammen, jeg har for nyligt købt et nyt grafikkort til min stationære pc. Det er Dette kort http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&lid=1&pid=1439&leg=0

Dog oplever jeg en væsentlig forringelse af kvaliteten i grafikken i alle mine spil. Jeg undersøgte lidt nærmere, og fandt ud af at det ikke passer sammen med mit bundkort... Så her kommer mit spørgsmål. Er der en der kan hjælpe mig med at finde et godt gaming kompatibelt bundkort, der fungerer optimalt med denne GPU?

På forhånd tak :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2012 - 14:19 #1
med grafikkort fra amd, så ville jeg tage bundkort (det kræver typisk ny cpu og ram), så det passer til amd-cpu.
er du på 32 eller 64 bit windows?
hvilken ram har du i forvejen (hvis den kan/skal genbruges)?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 14:41 #2
Dog oplever jeg en væsentlig forringelse af kvaliteten i grafikken i alle mine spil. Jeg undersøgte lidt nærmere, og fandt ud af at det ikke passer sammen med mit bundkort...

Kan du forklare det lidt nærmere, for hvis det ikke passer er da underligt du har kunnet bruge det...

Bruger du også en certificeret strømforsyning?
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 15:21 #3
Jeg kører 64 bits windows 7
Jeg var af den opfattelse at CPU'en kom med bundkortet? er jeg helt forkert på den? for så kan det vel være muligt at det er CPU og ikke bundkort der skal skiftes?

Jeg kører 2x Corsair 2gb DDR3 ram

Jamen det er en generel forringelse af kvaliteten i alle spil, grafikken er meget grynet, dog til at spille. men ikke noget at råbe hurra for. Ja jeg har også en strømforsyning, der er kraftig nok til at trække kortet (der stod en 500W var recommandet, min er 600W)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 15:22 #4
sludder det er 6x ram, af samme type
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 15:30 #5
Og 2D?
Altså ved el. surf m.m. hvordan er billedet der?
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 15:37 #6
ved normalt brug er billedet normalt. Det er når jeg er inde i især world of warcraft, jeg har problemerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2012 - 15:55 #7
har du været på slimdriveres for at se, om det var de rigtigt og nyeste drivere, du har?
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 16:01 #8
Jeg vil mene jeg har de korrekte drivers installeret fra programmet catalyst, som AMD selv lancherer. Der skulle ikke findes nogle nye, men dobbeltchecker lige med slimdrivers da :)
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
27. marts 2012 - 16:05 #9
Har lige kørt et check med den, og alt er 100% i orden af drivers.
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. marts 2012 - 16:06 #10
Har du sat de nødvendige strømstik i gfx kortet?
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
03. april 2012 - 22:48 #11
yeps der er kun 2 indgange, og begge er forsynet med strøm fra strømforsyningen
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2012 - 20:46 #12
Lukker du her, nu du har oprettet spørgsmålet igen?
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
06. april 2012 - 00:46 #13
ved jeg ikke hvordan jeg gør.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2012 - 14:36 #14
Lav svar og accepter eget svar.
Se www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede jakoblindblad Nybegynder
06. april 2012 - 15:33 #15
herpderp