Avatar billede Juliecarlsen Nybegynder
27. marts 2012 - 08:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering - HVIS

Hej

Hvis jeg gerne vil lave min celle A1 gul, hvis A2 INDEHOLDER FF

I mit eksempel står der "1Fe5FF" i celle A2 - men dette er langt fra alle tilfælde dette vil ske.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
27. marts 2012 - 09:31 #1
Hej Julie,

Du bør klare dette ved VBA og anvende formlen INSTR her.

/Anders
Avatar billede x-lars Novice
27. marts 2012 - 14:52 #2
I Excel 2010 står du i den celle, som du ønsker, at det skal gælder for og opretter en betinget formattering (fanen Startside, klik på Betinget Formattering, vælg Ny regel, vælg "Brug en formel til at bestemme, hvilke celler, der skal formatteres")

I feltet med Formater værdier, hvor denne formel er sand, skriver du: =FIND("FF";A2)>0

Klik derefter på Formater..., klik på fanen Fyld og vælg din ønskede farve og klik OK hele vejen ud.
Avatar billede Juliecarlsen Nybegynder
27. marts 2012 - 15:26 #3
Hej Lars

Det var lige hvad jeg behøvede

Gør du klar så jeg kan give dig point ? :o)
Avatar billede x-lars Novice
28. marts 2012 - 05:26 #4
Herligt!