Avatar billede sitecoredk Nybegynder
26. marts 2012 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Surftown ms sql express

Hej
Jeg står med en færdigudviklet ms sql express database (læs mdf fil, som ligger i en asp.net app_data folder).
Databasen er taget fra nerddinner, og jeg ønsker at oploade hele  nerddinner projektet til min surftown asp.net webhotel.
Problemet er at surftown ikke understøtter ms sql express databaser.

Jeg har forsøgt at lave en tilsvarende database i ms sql server, men det har forvoldt en masse problemer, idet databasen også har funktioner. Det er simpelthen ikke muligt for mig at lave databasen i ms sql server.

Er der nogle som har fået løst lignende problem, med surftown. Og hvad har i gjort.
NB: Jeg er udmærket klar over at surftown tilbyder server løsninger, men det er for dyrt.
Jeg har simpelthen brug for at få konverteret sql server express databasen til en alm. sql server database.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2012 - 00:19 #1
du genererer SQL for det hele undtagen data og eksekverer den SQL paa web hotellet

og saa uploader du de data du skal bruge
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
27. marts 2012 - 07:17 #2
hej Arne
det er også det jeg har fosøgt, hvilket jeg også har nævnt, men det er ikke muligt, eller rettere jeg har ikke været i stand til at få databasen ned i en sql fil, jeg har forsøgt med sql server 2008 og R2, ej heller 2012 expess kan finde ud af at lave den til en database.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2012 - 14:47 #3
Altsaa du gaar ind i SQL Server Studio og genererer SQL scriptyy for det hele.

Hvad sker der saa naar du forsoeger at udfoere den SQL paa web hotellet?
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
02. april 2012 - 16:18 #4
Hej Arne!
Beklager det sene svar.
Det er nu langt om længe lykkedes mig at script til en fil. Har ikk e forsøgt mig an med surftown endnu, men har lavet alm. sql server databaser.

Du er velkommen til at lægge et svar, som jeg vil markere som værende korrekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2012 - 16:39 #5
svar